Nyårslöften

 
2013 är nu slut och det är faktiskt lite sorligt. Året har varit så himla bra och det har gått alldeles för fort. Men nu kommer ett nytt år med nya möjligheter och många roliga saker! Därför hade jag tänkt lista några av mina löften och mål för det kommande året. Det är några stycken, men inte jättekomplicerade saker. Det svåra är ju att hålla fast vid dem, ellerhur? 
 
2014
♥ Börja träna igen och hålla igång det. 
♥ Fortsätta med mitt sockerförbud. 
♥ Våga göra saker jag inte vågat innan.
♥ Ta chanser!
♥ Försöka ta och skaffa ett extrajobb. 
♥ Plugga i tid vad gäller läxor och prov.
♥ Bli mer aktiv på lektionerna.
♥ Utvecklas inom fotografering och ridning.
♥ Nå mitt mål med träningen.
♥ Vara lika duktig på att spara pengar som jag varit detta halvåret. 
 
Och sen får jag inte glömma bort att jag ska leva livet. Jag fyller 18 år och kommer ha alla möjligheter som finns. Jag kommer ta körkort och får därför större frihet att röra mig. Och hur mycket jag än hatar uttrycken YOLO, så är det nästan det jag vill leva efter så fort jag fyller år. Men missförstå mig rätt, jag ska inte bli som alla ungdomar som dricker sig stupfulla och anser att det är yolo, utan jag ska göra sånt jag verkligen vill och göra sånt jag aldrig vågat. 
2013 har varit så himla bra på så många olika sätt. Jag har som sagt hunnit med så himla mycket. Men trots det så ska 2014 bli mycket, mycket bättre. Har ju redan massa planer på G! Men bortsett från alla planer jag har, så ska jag dessutom vara så mycket mer spontan. Gosh, jag längtar!! Endast några få timmar kvar. Har ni några speciella mål eller löften inför det nya året? 
 Ni får en bild från i somras. Och ja, jag har blivit lite obsessed över denna redigering! 

Dag 1 - Bästa resan.

 
Bästa resan jag någonsin har gjort är den till Brasilien som skedde för lite mer än fem år sedan. Det var en resa vi hade bokat hur länge som helst och någon månad innan vi skulle åka så var det osäkert om det verkligen skulle bli det, pga. lite olika orsaker. Men tillslut blev det av! Och det var verkligen hur perfekt som helst - sol, bad, shopping, sightseeing osvosv. Åt riktigt god mat och även om jag hade ätit brasiliansk mat i Sverige innan vi åkte, så finns det inget som slår maten där nere. Älskar det! Och om man bortser från sushi, så är brasiliansk mat det godaste jag vet. Även om bilderna därifrån just nu verkar vara som bortblåsta så är det en resa jag sent kommer glömma ♥
Bilderna är från we♥it.

114 dagar

 
Dag 1 - Bästa resan.
Dag 2 - Dina/ditt husdjur.
Dag 3 - En låt som passar till ditt humör just nu.
Dag 4 - En favoritbild.
Dag 5 - När du var som lyckligast.
Dag 6 - En sommarbild.
Dag 7 - Beskriv din skola.
Dag 8 - En annan favoritbild.
Dag 9 - Hur ser din framtid ut?
Dag 10 - Lista med frågor.
Dag 11 - Bästa minnet.
Dag 12 - En vinterbild.
Dag 13 - Bästa låtarna just nu.
Dag 14 - Olika citat som passar in på dig.
Dag 15 - Min facebook profilbild som fått flest likes.
Dag 16 - Mina favorit TV serier.
Dag 17 - En viktig person i mitt liv.
Dag 18 - En bild som jag älskar.
Dag 19 - Favoritbild.
Dag 20 - En låt som betyder mycket.
Dag 21 - En bild på en tid jag saknar.
Dag 22 - Mina drömmar 2014. 
Dag 23 - En bild från förra sommaren.
Dag 24 - Bakgrunden på min mobil.
Dag 25 - En favoritbild.
Dag 26 - Favoritcitat.
Dag 27 - En bild jag tycker utstrålar/visar kärlek.
Dag 28 - En bild som får mig att le.
Dag 29 - En bild på mig och en kändis.
Dag 30 - En bild på mig och någon i min familj.
Dag 31 - Min mobiltelefon.
Dag 32 - En gammal favoritlåt.
Dag 33 - Något jag önskar mig på min födelsedag.
Dag 34 - Min nuvarande profilbild på facebook.
Dag 35 - En favoritbild.
Dag 36 - En vårbild.
Dag 37 - En person jag vill träffa just nu.
Dag 38 - Min favorit årstid och varför.
Dag 39 - En favoritbild.
Dag 40 - Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.
Dag 41 - Ett djur du inte tycker så mycket om.
Dag 42 - Drömhäst.
Dag 43 - Roligaste videon jag har sett.
Dag 44 -En bild på ett ställe jag har varit på.
Dag 45 - Roligaste personen jag vet.
Dag 46 - En favoritbild.
Dag 47 - En person jag vill byta liv med för en dag - och varför.
Dag 48 - Mitt favoritdjur.
Dag 49 - Valfribild.
Dag 50 - En vårbild.
Dag 51 - Min favoritfilm.
Dag 52 - 3 sanningar om mig.
Dag 53 - En bild som jag är mindre nöjd med.
Dag 54 - En TV serie jag tycker är mindre bra.
Dag 55 - Favoritbild.
Dag 56 - En låt jag tycker är mindre bra.
Dag 57 - Sötaste videon jag har sett.
Dag 58 - En låt jag tycker är fin.
Dag 59 - Någonting jag har bakat.
Dag 60 - Favoritbild.
Dag 61 - Någonting jag vill göra.
Dag 62 - En favoritbild.
Dag 63 - En tråkig video.
Dag 64 - En person jag ser upp till.
Dag 65 - En film jag tycker är mindre bra.
Dag 66 - Bloggarna jag läser.
Dag 67 - En favoritbild.
Dag 68 - Sommarbild.
Dag 69 - En bild från förra året.
Dag 70 - En bild på någon jag saknar.
Dag 71 - En bild jag tycker mindre om.
Dag 72 - Ett kort någon annan har tagit på dig.
Dag 73 - Min högsta dröm.
Dag 74 - En kändis jag har sett.
Dag 75 - Favoritbild.
Dag 76 - Detta åt jag till frukost.
Dag 77 - Favoritstad.
Dag 78 - Favoritbild.
Dag 79 - En sommarbild.
Dag 80 - Snyggaste tjejartisten.
Dag 81 - Detta är jag beroende av.
Dag 82 - Ett djur jag vill ha i framtiden.
Dag 83 - Min idol.
Dag 84 - Detta åt jag till lunch.
Dag 85 - Favoritbild.
Dag 86 - Något jag vill ha.
Dag 87 - Mitt sämsta minne.
Dag 88 - Min favoritdricka.
Dag 89 - En höstbild.
Dag 90 - Favoritbild.
Dag 91 - 5 saker jag ser fram emot just nu.
Dag 92 - Mitt favoritgodis.
Dag 93 - Mitt stjärntecken och om det passar med min personlighet.
Dag 94 - Favoritbild.
Dag 95 - Detta åt jag till middag.
Dag 96 - Mina rädslor.
Dag 97 - Något som är på gång just nu.
Dag 98 - En gammal bild.
Dag 99 - Favoritbild.
Dag 100 - Vad jag lyssnar på för musik.
Dag 101 - Min favoritartist.
Dag 102 - En person som gjort mitt liv bättre.
Dag 103 - Snyggaste killartisten.
Dag 104 - Mitt bästa minne.
Dag 105 - Mitt favoritband.
Dag 106 - 5 snygga kändisar.
Dag 107 - Hit vill jag åka innan jag dör.
Dag 108 - Bild på mig DÅ och NU.
Dag 109 - Någon som gör mig glad.
Dag 110 - Favoritbild.
Dag 111 - En person jag älskar.
Dag 112 - 3 saker jag inte kan leva utan.
Dag 113 - Första uppladdade bilden på bloggen.
Dag 114 - Lista med frågor.
Hade tänkt göra denna blogglista under 114dagar, vilket är lite över tre månader. Tror att det kommer bli roligt och dessutom så slipper bloggen stå stilla ifall jag skulle få bloggtorka. Tycker ni att detta verkar som en bra idé? Och eftersom det är så pass länge, så skapade jag även en helt ny kategori så det är bara att gå tillbaka! :)

New in 30/12

Båda från Gina Tricot. 49:-, resp 75:-
 
Första tröjan har jag gått och tittat på i flera veckor, eller i alla fall de få gånger jag varit inne på Gina. Men jag har varit alldeles för snål (vilket jag alltid är) för att lägga 250 spänn på den, men nu när rean var och den endast låg på 49 kr, så var jag ju bara tvungen att köpa den! 
Tröjan under däremot var bara ett spontanköp, riktigt fin och den kommer jag använda imorgon tillsammans med långkjol. Dessutom kommer den passa perfekt när jag fyller 18 år. Har redan börjar leta lite klädinspo till det, hihi Magtröjor båda två :)

Smink

Ska strax ut till stan för att träffa min kusin. Träffade dem igår också och ska troligtvis göra det imorgon också! Men idag blir det lite "egentid" med bara henne. Vi ska i alla fall ta och fika någonstans och bara umgås, mys. Tog därför tillfället i akt för att sminka mig. Brun/röd/rostig sotning. Funderar på att göra en tutorial till denna, eftersom jag blev riktigt nöjd! I så fall gör jag det imorgon eller något. Dock gör inte bilderna färgerna rättvisa, tyvärr.. Men vad tycker ni? :)

2013 årsresumé II

Under denna månaden hände det betydligt mycket mer saker! Och dessutom saker som var riktigt roliga. 
Började månaden med att fota vid Röda Sten för första gången. Sen vad jag tycker om bilderna är en annan femma. Men roligt var det i alla fall!
 
Sen var jag även i/utan för Båstad! Pappa skulle flyga och sedan skulle vi grilla. Det var en fin dag, men det blåste så fruktansvärt mycket, så kallt var det!
 
Sen hade vi även ett skol-grupp-projekt där vi skulle intervjua en som arbetade inom media. Första steget till att prata med en helt okänd människa, nervöst - men gud så nyttigt att göra.
 
Och nu kommer vi till höjdpunkten denna månad, och troligtvis hela årets höjdpunkt. Och det var att jag äntligen fick åka till Stockholm och dessutom få se Justin Bieber! Detta var lycka och en händelse jag sent kommer glömma. 
Och för att göra denna månad som pricken över i:et. Så kom Anton till Varberg och det gjorde att jag äntligen kunde få se honom också. Ett perfekt avslut på en perfekt månad. Det var svårt att förstå att något av det här hade hänt. Både Anton och Justin. 
 
 
Vad hände i maj då, då? Eftersom inget kunde toppa förra månaden så förväntade jag mig inget speciellt eller extra roligt. Men jag fick i alla fall ett fotojobb av min kusin - genom att fota hennes bröllop och även hennes sons dop. Blev riktigt glad och detta var en stor ära och erfarenhet för mig.
 
Mer än detta roliga hände inte. Jag shoppade visserligen en hel del denna månad och dessutom började min stil ändras. Jag köpte två långklänningar, en långkjol samt en jeansväst. Inget av det här hade jag gillat innan och hade jag gått på högstadiet så hade jag nog aldrig ens köpt det, men glad att jag gjorde det. För nu är jeansvästen ett av mina absolut älskade plagg!
 
Dessutom hade vi vårt sista projekt i skolan, vilket var Konstprojekt numero dos. Det bästa någonsin och jag är så glad att vi valde just det vi valde.
 
 
Eftersom maj månad inte var speciellt händelserik så hade jag större förväntningar inför junimånad. Sommarlovet skulle börja och därmed betydligt mycket mer saker som kunde hända! Månaden började därför med att jag gick på Pride-festivalen. Första gången någonsin och jag har nog aldrig sett något liknande, och detta inte på ett negativs sätt. Utan detta var så himla roligt att se! 
 
Dessutom var jag och såg Panda DA Panda på Liseberg. En ren chansning och jag kunde lika gärna ha känt att det var rent slöseri med pengar. Men det var det inte. Riktigt bra var det och jag är glad att jag gick. Och såklart gick jag med min älskade konsertpartner Louise.
 
Några dagar gick och sedan kom Anton till Kungsbacka. Det blev ju en självklarhet att jag skulle gå. 
 
Två dagar senare var det dags för skolavslutning. Inget märkvärdigt med det, men samma dag fick jag även en underbar teckning av Felicia. 
 
Samma vecka så åkte jag till pappa för att tillbringa några veckor där tillsammans med honom, syster, lillebror och låtsasmamma. Grillade och åt jordgubbar.
 
Firade midssommar på dagis.
 
Fotade porträtt på Linn.
 
Var i Smögen.
 
Och sist men inte minst - köpte mina älskade favoritklackar! (Observera att jag inte använt dem än....)

Nails

 
Igår fick jag sådan lust att måla mina naglar i någon snygg design. Letade därför igenom hela min necessär, som jag har med nagellack och hittade det mörkgröna. Dock visste jag inte riktigt vad jag ville göra, men helst någon enkel styling. Slutade då med att jag gjorde en vanlig gradient med mörkgrönt, ljusgrönt och ljusgult. Avslutade därefter med ett genomskinligt nagellack som innehöll guldprickar. Blev faktiskt helt okej och jag tror jag kommer göra en liknande styling på måndag som jag ska ha på nyår! Vad tycker ni? :)

2013 årsresumé I

Vad har hänt under årets gång egentligen? Det är knappt så att jag vet det, så därför hade jag tänkt rota bland mina bilder och skriva ihop en liten årsresumé om vad som egentligen har hänt. Året har gått så himla fort, men jag har också gjort så himla mycket roligt! Och eftersom det är 12 månader, så tänker jag dela upp denna resumé i 4 olika delar. Jan-mars, apr-jun, jul-sep och okt-dec. Låter det bra? Dessutom blir ju detta en anledning till att uppdatera! Min inspo är ju inte den bästa just nu, tyvärr... 
Det hände inte så mycket i denna månad. Som det alltid gör. Ganska tråkig. Men jag började månaden med att fota lite bilder på min syster. Fotade i samma veva några enkla "sen-vinter-bilder".
Dessutom fotade jag självporträtt. Som faktiskt fortfarande är några av mina favoriter! Bortsett från sminkningen som då var grön sotning och röda läppar? Men annars var den rolig att göra. Och det var även denna fotningen som gjorde att jag började gilla detta mer och mer. 
 
Fotade även lite vinterbilder när jag gick till stallet för att rida. Mitten av januari och fortfarande snö.. 
 
Dessutom fyllde min bror 5 år och hade kalas! Då hjälpte jag och systern till och även om det var en himla massa liv så var det roligt. Men bilderna därifrån är så pass mörka och hemska så det tänker jag inte ens lägga upp.
Utöver detta så var det inte så mycket mer som hände. Åt massa mat och mamma gjorde sin mat i vår "Halv åtta hos mig", vi har fortfarande inte tittat vem som vann.
I februari hände ingenting. Jag fotade dessutom ingenting under denna månad heller. Biljetterna till Justin släpptes denna månad har jag för mig och det var nog det som var det bästa just denna tråkiga februari-månad. Det enda jag vet att jag gjorde, eller ja som jag har bild på är att jag köpte nya kläder. Ett par jeans och två tröjor. Två tröjor som fortfarande är helt användbara, hehe.
 
Vad hände i mars då? Detta var också en månad då mitt fotointresse inte var jättehög och det var inte så mycket som hände. I början av månaden köpte jag i alla fall nya jodhpurs, då mina ridstövlar hade gått sönder.
 
Dessutom fyllde min morfar 85 år och det firade vi på restaurang! Åt god trerätters och umgicks med hela släkten. Tre dagar efter hans födelsedag fyllde jag år. 17 hela år. Ingen märkvärdig ålder, men ytterligare ett år närmare 18!
 
Fotade mitt kusinbarn också, samma helg vi firade morfar.
 
Fotade även lite fotboll. 
 
Och köpte dessutom min efterlängtade SWEET-keps!
 
Det hände med andra ord inte speciellt roliga saker i januari, februari eller mars. Men året innehåller ju nio andra månader, där det händer ännu fler roliga saker! Håll utkik för resten av årets månader ;)

Julklappar

Detta var mina julklappar! Fick även ett presentkort på H&M och pengar, men pengarna har jag redan lagt i sparbössan, så det hann jag inte ta kort på. Men det som syns på bilderna är i alla fall en tröja, berlock och en extern hårddisk! Skönt att ha en sån nu, så slipper jag oroa mig för ifall datorn skulle krascha eller liknande. 
 
Nu ska jag snart börja göra mig iordning, duscha osv. Eftersom vi ska till min kusin senare för att bli bjuden på mat. Gött! Dessutom känner jag nu att jag mår betydligt mycket bättre, tack och lov. Får hoppas att det håller i sig, så jag slipper bli sämre igen. Det är verkligen inte roligt att vara sjuk, usch. 

Update

Lite enkla bilder från i tisdags, julafton dvs. 
 
Tycker att det var en bra julafton, med tanke på att jag var sjuk och att vi inte riktigt firade som vi brukar. Men vad gör det? Körde julklappsleken, öppnade några få julklappar, åt god mat, tittade på Kalle Anka och spelade massvis med kort. Var er julafton bra? :)
 
Dessa dagar har inte varit speciellt roliga, har varit hemma och varit sjuk. Usch. Matat Bones-avsnitt efter avsnitt samtidigt som jag käkat godis, druckit julmust och knaprat tabletter. Försökte mig på att gå på mellandags-rean när jag kom hem till Göteborg igen. Men efter en kvart så mådde jag förjävligt så det var bara att åka hem igen. Nu har jag käkat ytterligare lite julmat och firat en liten minijul med mamma. Som vi alltid brukar göra när jag är hos pappa på jul. Vad jag har fått i julklapp får ni se i ett annat inlägg, har inte riktigt orkat ta kort. 
 
Imorgon får jag nog ta och vila upp mig så att jag kan gå på stan och handla lite på rean. Troligtvis är väl det mesta som är fint redan slut, men vem vet man kanske kan hitta något ändå? Dessutom hörde jag från min mamma att vi ska hem till min kusin som bjuder på mat, najsigt! Hennes mamma och syster kommer nämligen ner, så vi fick komma över dit vi också.
 
I alla fall, nu ska jag ta och tittar på ännu ett avsnitt av Bones. Sen får vi se vad jag hittar på! 

God jul!

God jul allesammans! Hoppas att ni får en lugn och mysig julafton. Olyckligtvis har jag gått och blivit sjuk, men det ska inte hindra mig från att käka så jag rullar fram. Jag ska fira som jag brukar, men kanske liite lugnare. Hehe. Ni får ha det toppen och ät så ni storknar - för det är trots allt julafton! ;)

Julegrisar

 
I veckan så gjorde jag lite julgodis, vilket jag har berättat i tidigare inlägg men inte visat eller sagt vad det är. Så här blev lite av resultatet! Marsipan(mandelmassa)grisar. Dock ser två av dem ut som, ja, flodhästar. Hahah, men de är gulliga de också. Observera att detta var första gången jag gjorde något sådant här! Men utöver detta så gjorde jag även Mozartkulor och min syster gjorde knäck. Perfekt julgodis!
Tänk att det är julafton imorgon, svårt att tro med tanke på att det är plusgrader ute och ingen snö. Menmen. Har ni fått någon julkänsla ändå? :)

Justin Bieber's Believe

 
Som jag skrev i förra inlägget så tänkte jag gå på bio. Vilket jag också gjorde - och filmen blev Justin Bieber's Believe. Så glad att jag gick på den, trots att jag gick själv. För sjukt vilken underbar film. När jag såg alla scener där han stod på scen så var detta det enda jag tänkte på - "tänk att jag faktiskt har sett det där. Live. I verkligheten. Just den där sången. Just den där koreografin. Allt det där". Kan knappt förstå det själv. Helt sinnes. Filmen bjöd på allt möjligt och trots att jag vanligvis inte gråter när jag är på bio så kom det faktiskt några tårar. Ni som är beliebers och har sett filmen gissar jag blev berörda på samma ställe. Så fint. Såklart skrattade jag också. Åh. Finner inga mer ord som beskriver filmen, för underbar ♥

Jul på Liseberg

Lite enkla bilder jag fotade igår när jag, mamma och syster var på Liseberg. Tanken var egentligen att ta fler närbilder på saker och ting, till skillnad från de jag tog sist. Men så blev det inte. Mysigt var det i alla fall och vi köpte churros vilket nästan är ett måste när man är där. Dessutom spelade vi lite spel, men vann inget. Vår vanliga otur..
Idag däremot ska jag spendera dagen i sängen och titta på film. Första riktiga lovdagen så det är jag värd. Senare tror jag att jag sticker iväg på bio. Inte bokat filmen än, men igår kväll fanns det fortfarande platser kvar, så det är najs. Tyvärr blir jag själv, men lite egentid är ju inte så farligt det heller, ellerhur? :)

Fälttävlan -12

Efter att jag hade skickat iväg ett mejl igår, så kom jag på att jag hade lite bilder från förra året då jag fotade fälttävlan (terränghoppning) och kom på att jag nog inte visat några? Minns att dagen var riktigt härlig - slutet av maj, riktigt varmt och en perfekt dag att spendera ute bland ängarna. Enda nackdelen - brände sönder min kropp, bokstavligt, av att jag glömde smörja in kroppen med solkräm. Fanns knappt någon skugga och solen stod högt hela dagen. 
I alla fall, trots att det var ett år sedan jag fotade dessa bilder så måste jag säga att dem var riktigt bra! Då jag endast hade lärt mig själv allting, nu har jag ju lärt mig mer så bilderna borde bli bättre nu, hehe. Men vad tycker ni om dessa? :)
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d3000 + tamron 70-300mm f/4-5,6 fälttävlan på hermanstorp

Quote

 
Egentligen är jag inget större fan av sådana här quotes aka citat, men tyckte ändå att det var värt ett försök att ha med det. Sen får vi väl se ifall det kommer fler eller inte, men troligtvis inte. I alla fall, nu ska jag äta lite och sedan blir det duschen. Ridning var det idag, sista för terminen - lite sorligt men gick riktigt bra! Hade söta lilla Tomos, som jag faktiskt inte ridit på väldigt länge. Så det var roligt. Imorgon får jag äntligen jullov, hur underbart?! Har ni fått lov än eller får ni också imorgon? :)

#tbt

foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + tamron 70-300mm f/4-5,6 oscar zia @ rixfm festivalen
 
Kollade igenom lite sommarbilder som skulle med i min digitala portfolio. Kom då över dessa och gud vad jag längtar tillbaka. Detta är några favoritbilder på Oscar Zia från RixFm festivalen. Då, när jag hade tagit dessa, så var de inga höjdarbilder och jag var inte alls förtjust i dem. Men nu tittar jag på dem på ett helt annat sätt, vilket gör att jag tycker om dem ännu mer. Älskar färgerna! Vad tycker ni? :)

BTS

Från i måndags.
 
Är ganska nyss hemkommen efter körskolan. Gjorde ytterligare en pärm idag så nu är det endast tre kvar. Härligt! Tyvärr är skolan stängd nu i två veckor, men då är det bara att plugga på så att jag kör de sista tre pärmarna efter lovet. Utöver pärmen så satt jag även och pluggade lite i boken.
Nu har jag precis ätit och ska börja göra lite mer julgodis. Vad det blir får ni se bild på sen! Då visar jag även det jag och min syster gjorde igår, najsigt, right? ;)

Trötter

Idag har varit en sån dag då jag varit så fruktansvärt trött! Allt har liksom blivit roligt och dessutom så har jag haft et jobbigt att tänka, hahah. Ni vet hur det blir när man är riktigtriktigt trött? Ingenting går ju att göra... Nu är det i alla fall skönt att det endast är två riktiga skoldagar kvar sedan lov! Så himla skönt. 
Har idag spenderat flera timmar i skolan och efter det stack jag till körskolan för att plugga lite samt göra en pärm. Nu är det endast fyra stycken kvar innan jag kan boka halkan osv. Körkortet börjar närma sig, iihhh! Imorgon väntas körlektion och efter skolan så ska jag dit igen och hoppas att jag kan göra ytterligare en pärm, annars så blir det bara plugg. Nu ska jag äta upp och ta och titta på ett avsnitt av Bones innan jag börjar söka lite information om greve Dracula. Ha en fortsatt fin tisdag! :)
Förresten, vilken föredrar ni - färg eller svartvit? 

Gymmet

Idag blev det gymmet med Emelie. Känns som om det var eviiiigheter sedan jag tränade på gymmet och det är riktigt dåligt av mig. Vill jag nå mitt mål så måste jag ligga i. Så ska verkligen ta tag i träningen nu igen och jobba aset av mig. Helst vill jag ju se resultat innan min födelsedag, men mitt mål ska ske innan april då jag ska utomlands och shoppa. Måste ju ge mig själv fina belöningar för att jag har klarat mitt mål. 
Anyway, gjorde det vanliga - triceps, biceps, rygg, lite ben. Kommer vara en vandrande geleklump imorgon så s
om mina muskler känns just nu. Men nu ska jag ta och käka lite och sedan blir det duschen och lite plugg. :)
Bild från idag. Fler kommer så småningom.
Här får ni dessutom en superbra låt! Miley Cyrus - FU

30 maj

Längtar. Så. Mycket.

2

foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G | inställningar: f/1,8, 1/250, -1, ISO250
 
Två bilder till från igår. Tyckte inte alls om dem när jag tittade på dem första gången, men med lite redigering så blev dem genast mycket bättre! Jag gjorde dem medvetet lite under exponerade, eftersom jag verkligen ska testa mig fram nu. Imorgon ska jag och Vera låna studion i skolan och vad det blir för bilder får ni vänta med att se. Roligt ska det bli i alla fall! :) 

Get ready with me

 
Så här är videon som jag spelade in igår, men som tyvärr inte blev färdig förrän nu. Hoppas att ni gillar den! Är ju kul med lite förändringar och göra andra grejer på bloggen än att bara visa bilder. Ska jag göra fler/likande såna här grejer tycker ni? :)
 
Edit: Konstigt nog så syns inte filmen här på bloggen? Men vill ni se den så klicka här.

En vandring

foto: julia möllgård | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G en vandring mellan stationen och hemmet
 
Lite bilder på hur det såg ut när jag gick från stationen hem till pappa. Trots att det är några kilometer så tog det ändå bara en halvtimme att gå - med stopp. Tycker den sista bilden är lite mysig, hihih! :)

Hoppträning - Renomeé 13/12

Hoppträningen idag gick förvånasvärt bra! Riktigt nöjd. Hade då Renomeé, en söt liten tant. Var ett bra tag sedan jag red henne, men det gick, som sagt, riktigt bra. Lite skillnad från hur Cameron är, men det var roligt att få en annan häst för variationens skull. Det finns inte så mycket mer att säga om träningen. Jag är nöjd och det blev ett perfekt avslut på denna termin och sista hoppträning. Och eftersom det kändes så bra, så hoppade jag bara en linje i slutet. Så att jag kunde avsluta riktigt bra. Sen var det ju även pga att jag inte mådde 100% bra. Lågt blodscoker, eftersom jag knappt ätit något idag. Så det var ju himla bra att det gick bra idag, annars hade jag nog deppat ihop. Nu kan jag somna med ett leende på läpparna!
Sen måste jag tillägga att jag faktiskt var lite skeptisk, hade helt andra tankar och trodde faktiskt att det skulle gå sämre. Det är trots allt fredag den 13onde (tror vanligtvis inte på detta, men eftersom jag de två senaste hoppträningarna ramlat av, så tänkte jag att det faktiskt skulle bli värre denna gång, haha). 
 Så här hoppade vi. Man fick välja vilket varv och hinder man skulle välja, men det var oftast såhär jag red. De svarta strecken är endast "bommar" som vi skulle galoppera över. De lila hindrena är vanliga rättuppstående.
En gammal bild på mig och Renomeé - från den första gången jag hoppade henne på träningen :) 

Idag

Dagens.

Filmade faktiskt in lite idag när jag gjorde mig i ordning, så den kommer väl upp imorgon. Tanken var att den skulle upp idag, men hinner tyvärr inte redigera färdigt den. Så håll ögonen öppna imorgon :) Nu ska jag packa ner ridkläder och sedan ska jag in till stan för att fika med min kusin och sedan vidare till stallet för hoppträning. Fredag den 13:onde idag, får se vad som händer idag... Ni får ha en underbar fredagkväll!

Dansen

Här har ni dansen som jag lovade. Tycker att den blev riktigt grym och jag hoppas få göra fler liknande igen - vilket jag också tror att vi kommer göra. Dessutom har ni två bilder på nästan hela vår grupp, 4 personer saknas dock, plus vår underbara danslärare. 
 
Visst var vi fina? Och om ni inte förstod, så var vi rånare. Hela temat var museum. Vi har alltid sådana här roliga teman på vår dansskola :)

#mh13

Stack ju som sagt till musikhjälpen idag med Felicia för att se Anton. Vi kom dit runt tre för att verkligen få stå längst fram, vilket vi också gjorde. Mötte även en gammal klasskompis, som också heter Julia, så det var roligt. Snackade en massa och om det blir som vi vill, så kaaanske vi två åker till Stockholm på konsert i maj. Men vi får helt enkelt se hur det blir, skulle vara fett roligt i alla fall.
Anyway, vi stod där en timme innan Oscar Zia skulle sjunga live, riktigt go grabb! När han var färdig kom han nämligen ut till oss, tog en bild med oss och sedan fick vi även en kram. Trots att jag inte är något större fan av honom, så blev jag riktigt glad och trodde knappt att det hade hänt, haha. Men honom gillar vi lite extra nu!
Lånad från Oscars instagram
Sen stod vi där några timmar till innan Anton kom. Därimellan kom ju även Clara Henry och Simon Lussetti, najsinajs. I l alla fall, Anton var grym som alltid. Och lyckan när han hade sin mössa på sig, ahhhh dog lite. Så fin. Dagen var i alla fall riktigt grym, trots att jag inte hade någon känsel i mina fingrar i slutet. Men vad spelar det för roll? 
foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G | Oscar Zia och Anton Ewald
 
P.S en fråga till alla överdrivna fans? Vad är vitsen med att skrika som om man hade mött Mikael Jacksson? Det är inte ett dugg roligt och det förstör för alla andra som faktiskt vill träffa honom. Fast det värsta är väl när ni innan säger "skrik inte för då kan han komma hit. Annars tycker vakterna att det är en fara för honom", men när ni ser honom, skriker för fulla halsar? Usch för det. Ni förstör för andra. Just so you know.

Lockigt

Igår hade jag platt hår, idag kör vi på lockigt. Och så här kommer jag se ut idag när jag ska spendera några timmar utan för musikhjälpens glasbur. Kommer bli awesome tror jag. :)

Extreme

 
Några bilder jag tog i måndags efter att jag hade plattat håret. Gjorde en extrem redigering och så var det bra med det. Vad tycker ni? :)

BTS - dansavslutning

 
Lite enkla bilder på hur det såg ut idag, innan själv avslutningen. Riktigt roligt var det och jag är nöjd! Imorgon kommer fler bilder på mig och mina fina kompisar och även en film på vår dans. Hoppas att ni kommer gilla det! 
Nu lyssnar jag på Musikhjälpen och imorgon hade jag tänkt ta och skänka lite pengar. Blev tyvärr inget förra året, men i år så! Hoppas att ni gör detsamma :)

2014

2014 kommer med stor sannolikhet bli det bästa året på länge. 2013 var riktigt bra också, men jag tror allt att nästa år blir ännu bättre. Vet ni varför? Jo för jag fyller 18, åker till London, tar körkort, åker till Stockholm för att gå på konsert, jag ska jobba och tjäna mer pengar, gå på horse show. Och utöver detta kommer sååå mycket fler grejer att hända. Dock kan jag inte säga att jag helt 100% säker på att jag får biljetter till konserten, men det tror jag att jag får. För jag är verkligen hur pepp på det som helst. Biljetterna släpps på fredag och då ska jag vara beredd att köpa.
Är ni lika taggade som mig? Nytt år om 22 dagar! 

Var meningen att jag skulle träna idag...

... men så blev det icke. Är otroligt rastlös nu och har verkligen inte tränat på 2(!!) veckor. Fy på mig. Och igår sa jag till mig själv att gå och träna idag, men imorse kände jag mig inte alls bra. Kände mig konstig i hela kroppen och även när jag kom hem. Så kände att det var bäst att stanna hemma. Har ju dansavslutning imorgon och då vill jag inte vara sjuk eftersom detta är en av de bästa danserna vi gjort. Dessutom är jag ledig på onsdag och har lite roligheter inplanerade - och då vill jag inte heller vara sjuk. 
Så jag har helt enkelt tillbringat dagen i sängen för att vila. Ska strax ta och duscha för att sedan platta håret, måla naglarna och lite annat smått och gott som ska vara fixat inför imorgon. Hur vi ska se ut kommer upp imorgon eller på onsdag, ihh spännande, right? Det kommer i alla fall vara helgryyymt! Och eftersom jag har så pass långt hår så vill jag inte lägga ner all tid imorgon på att platta det när vi ska sminka oss osv. Så jag fixar grunden idag och lite "finjusteringar" imorgon.
Anyway, här får ni en helt awesome låt som jag kom över för någon kvart sedan!
Minns att han var en av mina favoriter i X-Factor förra året. Riktigt duktig är han! :)

Liseberg

 
Här är lite bilder från förra veckan. Riktigt mysigt och jag måste dit snart igen. Enda nackdelen är ju pengarna... Ni som bor i Göteborg eller i närheten, har ni varit på Jul på Liseberg än? :)

.

linne cubus, kjol h&m
 
Igår hade mamma ett litet 50-års kalas med sina systrar + deras män, sina kusiner, sin kompis och min kusin. Mysigt var det och tyvärr blev det väldigt tråkigt när alla hade gått. Så här såg jag i alla fall ut, väldigt enkelt då det inte var så många som skulle komma. La istället mer tid på sminkningen som fick bli en sotning med svart och guld. Tyvärr fick jag ingen bättre closeup-bild, men skulle ni, så kan jag ändå fixa en video? 

Mys

 
Ligger just nu i min säng och tittar på "How the Grinch stole christmas", samtidigt som jag käkar kladdkakstårta och chips. Helt okej ändå. Gör ni något mysigt, en söndag som denna? :)

Ny favoritlåt

Har aldrig varit ett större fan av Veronica Maggio och jag har aldrig gillat Håkan Hellström. Folk undrar alltid varför jag inte gillar honom och jag har inte ett helt korrekt svar på det. Men jag har liksom aldrig gillat honom. Och ja, jag har lyssnat på några av hans låtar! I alla fall så är denna låten helt amazing! Älskar allt med den och den har blivit en riktig favorit hos mig just nu. Går nästan på repeat, med lite inslag av andra låtar också, såklart. Har ni hört den innan? Vad tycker ni om den i så fall? Har ni inte lyssnat på den, så tycker jag definitivt att ni ska göra det nu! :)
Veronica Maggio och Håkan Hellström - Hela huset

5 sanningar du (förhoppningsvis) inte vet om mig!

 
1. Jag bokstavligen hatar snö. För med snö medföjer kyla, is och slask. Det finns kanske en grej som är posititv och det var det min kusin skrev till mig idag och det är "det blir i alla fall ljust ute". Lyser upp vintermörkret ja. Men sen är allt med snö bara usch och fy. Såklart ska det vara snö på julafton, då klagar jag inte. Ingen jul utan snö. Men det är innan och efter som det inte är roligt. Speciellt inte när man bor i Göteborg då kollektivtrafiken kaosar varje år, trots att vi faktiskt bor i Sverige och att dem borde förstå att snö kommer varje år...
 
2. Jag har börjat lyssna extremt mycket på podcasts. Är dock än så länge bara på "Podcast à la Simon och Clara". Men hittar jag några fler som jag gillar så ja, då blir jag troligtvis fast. Riktigt underhållande att lyssna på och brukar göra det på morgonen och kvällen när jag gör mig i ordning.
 
3. Jag är otroligt kreativ. Jag älskar att pyssla och det spelar ingen roll vad det är. Stickning, brodering, smink, hårstylingar, nagelstylingar, foto, film, matlagning, dekorering - you name it!
 
4. Jag umgås hellre med vuxna under högtider (typ jul, midsommar, påsk osv) eller exempelvis kusinträffar. Trots att jag kanske inte är jättesocial med dem, så är det mycket roligare. Man skrattar mer och dessutom får man veta mer än vad man kanske borde, hahah.
 
5. En av mina sämsta sidor är att jag är riktigt dålig på att städa. Skjuter gärna upp det och mitt rum har flera gånger sett ut som ett bombnedslag. MEN är jag hos pappa eller liknande, då vill jag gärna ha det städat och försöker ha det så fint som det bara går. 
 
Jag hoppas att ni gillade detta och vill ni ha något liknande så får ni gärna kommentera! Trots att det var lite svårt att komma på, hehe. Minns inte riktigt vad jag har skrivit i de tidigare nämligen. Men anyway :)

Fotat

 
Har haft en mysig eftermiddag och kväll med Emelie idag. Spelade kort, käkade godis, drack julmust och så blev det även sminkning och en liten fotografering. Ljuset var inte det bästa och bilderna såg väldigt bra ut i kameran, men tyvärr var de inte lika bra i datorn. Dessa var de bästa enligt mig och tycker att den var väldigt rolig att göra.
Nu slötittar jag på Idol och fixar lite saker på datorn. Hoppas att ni har eller har haft en go fredag! :)

Filmprojektet från ettan - om mobbning

 
Detta projektarbete gjorde jag och fyra kompisar i klassen i maj. Projektet hette så enkelt som Konstprojekt 2Detta var även det absolut sista projektet vi hade i ettan och om jag minns rätt så fick man välja vad man skulle göra - filma eller fota. Jag ville då jättegärna filma och de andra gick även med på det.
Problemet som vi hade i början var att vi inte riktigt kunde komma på något bra budskap eller något bra filmen skulle handla om. Jag vet inte hur länge det tog innan vi kom på något. Men det som inspirerade oss till detta var ett avsnitt av Top Model som jag såg för några år sedan, där deltagarna skulle skriva ett ord som dem hade blivit kränkta av i skolan. Sen skulle de välja ett ord som var motsatsen till det elaka, alltså ett snällt ord. Men vi ville istället bara ha elaka och kränkande ord - då detta är ett stort problem i skolan. Och om ni inte förstått det så var det mobbning vi ville upplysa folk om.
Sen fanns det ju ett problem till - ingen ville visa sig. Men tack vare att vi hade sett en tidigare film, där de bar masker, och vi bestämde därför att göra samma sak. Tur det. För även om dem hade masker på sig så var de rena rama nervvrak, alla fyra. Inte för att jag inte var det, för det var jag verkligen. Jag skulle trots allt springa runt där, utan mask, och filma och fota. I nordstan, bland massor av folk. Det var lite jobbigt. Men vi klarade det och som ni ser i filmen så var det väldigt många som stannade och tog kort, pratade eller bara tittade. Sen fanns det ju en annan tanke med masken och det var att folk som får stå ut med skit gömmer sig ofta bakom någonting, en mask. Man låtsas att allt är frid och fröjd, att man mår jättebra men att man i själva verket mår svindåligt. Hur många har inte varit med om det? Det har i alla fall jag och det var en riktig plåga, trots att det "bara" höll på i två, tre månader. 
 
Något som jag ångrade var att ingen av oss vågade fråga folk vad det tyckte och tänkte, för det tror jag skulle vara ännu ett plus. Men även om vi inte frågade folk så var det ändå vissa som kom fram, även innan vi började - då vi gick från toaletterna och skulle gå till första stället, som sa att det såg bra ut. Och det gjorde ju självklart att vårt självförtroende stärktes. 
Som alla av oss sa i slutet, efter filmningen och när vi skulle hem - vi hade lätt kunnat göra om det. Och att detta var ett av de bästa projektarbetena hittills. Vilket jag fortfarande tycker. Då har jag ändå gjort många roliga projekt under tvåan.
 
När vi skulle ha redovisning på detta så var vi sist av alla, vilket är det värsta som finns enligt mig. Alla som lyssnar är trötta och visar oftast inget större intresse - jämfört med de som är först eller näst först. Men det som var så roligt i vår lilla redovisningsgrupp (5,6 grupper från tre klasser)var att alla hade någon form av roligt tema. Man hade skrattat under någon timme eller två tills det att det var dags för vår grupp. Sist av alla, med det temat som berörde mest. En av lärarna sa efter filmen "jag blev så berörd att jag nästan började gråta"Detta gjorde mig riktigt glad, för då visste jag att vi hade gjort ett bra jobb. Att vi hade ett ämne som berörde. Att det var värt den första jobbiga timmen i nordstan. Att det var värt allt jobb vi lagt ner med att hitta låt, plats, ämne, redigering osv. 
 
Filmen är lite längre än fyra minuter och jag hoppas att ni tar er tid för att titta. Inte för att jag vill ha likes eller visningar, utan för att jag vill att ni tänker efter. Jag, och troligtvis resten av gruppen, vill sända ett budskap.
Och till sist så skulle jag  vilja höra någonting om vad ni tycker. Ni behöver såklart inte skriva något, men det skulle vara riktigt roligt! T.ex. Vad tycker ni om filmen? Hur blev er reaktion? Blev ni berörda, eller brydde ni er inte alls? Var det något som var extra bra resp. något som var lite sämre? Sen gärna lite andra åsikter. Ni skulle verkligen vara bäst! :)

Igår

foto: felicia | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G + speedlight SB-700 jag
 
Några bilder som togs igår på mig när vi var på Liseberg. Tänkte först ta lite "outfit-bilder", men kom sen på att jag hade på mig exakt samma kläder för en vecka sen.. och då blev det inte lika roligt. Blev istället dessa. Mer smink än vad jag brukar + även banadana. Den har jag saknat! I alla fall, om ni gillar sådana här bilder/outfitbilder så ska jag försöka fixa fler :) Dessutom var jag såååhäär nära på att göra bilderna svartvita, men fick ta och hålla mig i skinnet..

Mat, vad annars?

 
Frukosten jag åt imorse. Yoghurt med banan och kokos samt ett glas med C-vitamin. Helt okej, även om jag dessvärre blev hungrig rätt så fort efteråt. Annat jag ätit idag är allévo bar och en naturdiet shake/smoothie. Riktigt god! När jag kom hem så blev det även lite pasta med skink och ostsås. 
Nu håller jag på att fixa med bilderna, radera från kameran innan jag för över till datorn. Då jag tagit lite för många bilder i RAW. format. Oups! Men när jag är färdig med det så kommer det såklart upp bilder på det med. Ni får ha en fortsatt fin onsdag, för det ska jag :)

Bikes

foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G bikes

Uppdateringen idag kommer tyvärr inte vara den bästa. Först körlektion, sen skola och sen Liseberg. Och datorn följer inte med till skolan idag. Så jag uppdaterar kanske när jag kommer hem igen, eller imorgon. Vi får helt enkelt se. Men här har ni i alla fall några bilder från i onsdags! :)

17 år...

... och vill fortfarande ha paketkalender. Känner mig extremt barnslig, men detta är verkligen något som hör december och julen till. Sen får vi inte glömma att jag har chokladkalender också. Hihihi. Kommer alltid vara ett barn innerst inne. 
På tal om det, tittar någon av er på kalendern? Verkar än så länge riktigt bra! :)

Fått dille på svartvita bilder

foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G | blandat
 
Just nu har jag sådan dille på svartvita bilder. I princip alla foton jag har tagit och redigerat har blivit i svartvitt. Älskar svartvita bilder, men får nog ta och passa mig lite nu. Jag vill ju inte att alla bilder ska se likadana ut, hahah. 

Mammas födelsedag

Frukosten vi gjorde till mamma idag.

Idag fyller min älskade mamma år och det firade vi med att göra en god frukost till henne. Amerikanska pannkakor utformade till hjärtan, lussekatter, choklad, färskpressad apelsin, kaffe och även lite champange. Hon blev riktigt glad, och tur det - för jag gick upp 45min innan jag egentligen skulle (min syster gick dock upp två timmar...) Men vad gör man inte för sin mamma som fyller jämt? 
Snart ska vi ta och käka lite tårta och ge presenterna. Myspys! Grattis ännu en gång bästa mamma! ♥

Dagens Julia

 
Lånade hem en extern blixt idag. Eftersom vi har en fotouppgift på onsdag, då vi ska till Liseberg med skolan, så ville jag ha en sådan här blixt. Då några av bilderna ska vara fotade så. Testade därför att ta några bilder i spegeln, då blixten är riktad uppåt. Helt okej faktiskt! Funderar på att ta lite andra bilder senare, men vi får se.
Så här ser jag i alla fall ut idag. Svart tischa och mina fina leggings med leopardhuvuden. Simple as that! Sen måste jag bara tillägga att jag blir så chockad över hur långt mitt hår är.. Det bara växer och växer. 

En typ av frukost

 
Detta blev min frukost idag, tyvärr. C-Vitamin brustablett med smak av skogsbär. Riktigt god! Så detta kommer jag dricka ett tag nu. Synd bara att det är så få i ett sånt rör... Äter ni några extra vitaminer eller mineraler? Mår ni i så fall bättre av det? :)

Syster ♥

 
Trots att vi kan bråka hur mycket som helst, så älskar jag dig ♥ Fina syster!

Water

foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G löv