Skagen del IV: centrum

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
foto: julia möllgård (jag)
utrustning: nikon d90 + nikkor 18-105mm f/3.5-4.5 & nikkor 50mm f/1,8G
skagens centrum

"Smoothiebowl"

 
 
Gjorde en typ av smoothiebowl för ett tag sedan. Det jag använde var vaniljyoghurt, citron och frysta hallon. Som topping blev det nektarin. Så himla gott! Fast som sagt, vet inte om jag ska kalla det smoothiebowl, blev snarare yoghurt med mixade bär-grejsimojs. I vilket fall, så gott och värt att testa!

Hippie-style

 
 
Allt är från H&M
 
Kände mig lite hippie idag när jag klädde på mig. Allt på grund av byxorna, som nu kommer bli favoriter nu under sommaren. Så bekväma! Och de är perfekta till både vardags och fest.

Kort hår

 
 
 
 
 
 
 
Kom på att ni inte fått ordentliga bilder på mitt nya hår. Så knäppte dessa bilder i samband med att ta en ny bild till CV/personligt brev. Vet inte ens om jag har nämt att jag skulle klippa mig? I vilket fall, så var jag iväg till min kusin i Karlstad förra veckan för att klippa av håret. Klippte av ca 45 cm av håret samt ljusade upp det med slingor.
 
Det blev en väldigt stor förändring, men herregud vad jag älskar håret! Det känns så himla fräscht och tjockt nu. Så trots att alla i min omgivning blev chockade över besultet och/eller inte ville att jag skulle klippa det så är vi alla nöjda. Men mest jag. Hur som helst, vad tycker ni? 

Jag tog studenten?!

3 juni. 13.51. Min tur att få springa ut. Glädje, skratt, sorg, hes röst, ont i fötterna, kramar, tårar, tomhet och glädje kan sammanfatta dagen. 
 
Nostalgilåtar, vitt mousserande, kort, skrivande i studentmössor, sång, choklad, jordgubbar och skratt. 
 
Utdelning av "klassens...", skratt, glädje, kramar, kort, fotografering, uppträdanden, utdelning av stipendier, studentlunch, skrik, början till gråt, pepp och nervositet.
 
Skrik, utspring, dans, glädje, tårar, kramar, skratt, hopp, dans, skrik, och blåsande i visselpipa.
 
God mat, dricka, tårta, presenter, kramar, glädje, skratt, sorg, skavsår, stress, ombyte och iväg.
 
Dans, sång, cider, shottar, skratt, kramar, cider, toabesök, frisk luft, rök, skavsår, ont i fötterna och söt kille.
 
Ovanstående kan sammanfatta mitt studentdygn väldigt bra.