Ingen ork

Som ni märkt så har jag ingen ork till att blogga just nu. Har lite bilder och så på gång, men motivationen är dessvärre inte lika hög. Inte vad gäller bloggandet eller fotandet. Jag kommer därför tillbaka när allt känns bättre! :)

Skal

Det är så fruktansvärt svårt att hitta skal/fodral till min telefon, om man bortser från att beställa från internet. Så nu, när jag äntligen fått min lön så har jag nu beställt fyra olika skal och två fodral från mini in the box. Fanns en hel del roligheter där. Så dessa som syns nedanför är de som kommer att komma hem till mig inom några dagar. De två första är ju något jag bara var tvungen att ha - barnfilmsälskare som jag är! 

Today

Idag har varit en dag jag varit igång hela tiden. Härligt, då gårdagen endast spenderades vid datorn. Var först iväg och träffade Felicia. Fikade, pratade och helt enkelt bara umgicks. Vid fyra hämtade jag bilen för att köra upp till Strömstad för att hämta mamma och katten. Gick över förväntan väldigt bra! Var även uppe i receptionen och hälsade på de nya arbetarna (som jag träffat förut, hahah). Så nu är jag nyss hemkommen från McDonalds där jag åt dagens mat. Blev så fruktansvärt sugen på det då jag och Felicia pratade om det.
 
Anyways, imorgon blir det Borås med mamma för att hälsa på faster. Sen får vi se ifall jag åker till pappa på kvällen eller på onsdag morgon. Annars så händer det väl inte så mycket mer. Och eftersom jag inte fotade någonting idag, trots att jag hade med mig kameran, så får ni en arkivbild :)
En favorit!

Keela said it

Jag har knappt läst Keelas blogg utan bara någon enstaka gång. Men kom över denna video på youtube alldeles nyss och var ju såklart tvungen att se den och det var så jävla bra sagt. Visst jag skulle gärna vilja ha något smalare lår och när jag var yngre (15, 16 år) så ville jag också ha thigh gap. Men nu. Nu bryr jag mig inte. Jag accepterar mina lår och det tycker jag att alla ska göra. Och denna video gjorde det så mycket bättre för mig att faktiskt acceptera mina ben. Så himla bra sagt. Så acceptera din kropp för hur den är - oavsett om du har thigh gap eller inte.

Lunch - Tonfisksallad

 
 
Detta blev min lunch idag. Så himla enkel att göra och det krävs endast några få ingredienser. Vilket passade alldeles utmärkt idag då jag och min syster kom hem till Göteborg igår och inte har så mycket mat här hemma. Jag valde att ha tonfisk i min, då det var det som redan fanns här. Men såklart kan man välja själv! Riktigt mättande var det så nu behöver jag inte äta på ett bra tag. 
 
Jag skulle vilja fixa mitt hår idag igen (gjorde det igår kväll), men vi får se hur det blir med det! Enligt paketet så ska håret vara otvättat, och jag tvättade det igår? Spelar det någon roll? Vi får se hur det blir i alla fall! Något jag vet att jag måste göra är att diska, mindre roligt dock...

Balporträtt #2

 
 
 
 
 
 
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G | felicias balporträtt

Madam Tussauds, London dag 3

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
foto: julia möllgård (jag) //bortsett från bilderna på mig | utrustning: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G | madame tussauds
 
Här kommer en hel bildbomb från Madame Tussauds! Träffade massvis med stjärnor ju, pratade och hade allmänt trevligt. Vissa var ju dock lite dryga när man ville ta kort, menmen - man kan förstå dem! 

Ocean

 
 
 
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 17-105mm f/5-5,6 | ocean
 
Två svartvita. Två färg. Fyra bilder från igår. Vart så himla fint, blåsigt, solnedgång, hög vatten, vågor och ett himla fint ljus! Många bilder blev väldigt mörka, men det ska jag jobba med, trots det så tycker jag att resultatet blev bra. Speciellt första och sista! Fick du någon favorit?

Sunset

 
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + tamron 70-300mm f/4-5,6 | sunset
 
Två bilder från en solnedgång som visas i inlägget med alla. Dessa är inte de orginala alltså, hehe. Mycket fina ändå och tänkte därför att jag lika gärna kunde visa. Älskar den nedersta - ljuset, färgerna, placeringen av alla berg, trädet från sidan, ja allt är bara så himla fint!

Gott och blandat

Igår var det alltså Linns födelsedag! Det firades med att pappa, bror, faster och farfar kom. Mysigt! Åt grillat, pratade, fiskade krabbor, spelade strandspel, åt tårta, spelade kort och ja, bara hade en trevlig stund. 
 
På kvällen fotade jag nog tidernas finaste solnedgång! Så himla fint och jag vill så gärna visa idag, men nej. Det får väntas tills jag kommer hem. Då jag ska visa alla jag fotat. Har dock missat fyra eller fem stycken, menmen. 
 
Vad har hänt idag då? Jo, pappa och bror stannade över natten så i förmiddags tog vi bilen till Strömstad (till en början var det tänkt att bara åka till hamnen, trots att det är gångavstånd dit). Och det bara för att jag så gärna ville köra bil, allt för längesedan! Och det märktes - två kärringstopp innan jag ens hann åka ut från campingen och sen att jag tryckte ner bromsen istället för kopplingen. Men det allt på grund av att jag körde automat bil hit. Så ja, kändes bra, haha! 
 
Anyways, imorgon är det jobb igen och jag hade tänkt gå upp en timme tidigare än vanligt för att gå ut och träna. Ta en powerwalk och sedan fortsätta med situps, armhävningar och utfall. Känns som om det kommer göra gott för kropp och själ och att jag kommer kunna fokusera mycket bättre. Missförstå mig rätt där, fokuserar 100% på jobbet!
 
Blev ju även krabbfiske idag. Så här har ni två bilder från idag då Lukas vågade hålla två småkrabbor och så fick jag upp en näbbgädda som han gillade. Gosen!

Kl 06.00 imorse...

... gick jag upp för att gå ut och powerwalka/jogga. Det är så olikt mig som bara den, men jag gjorde det helt enkelt för ett vad som jag och mamma gjorde. Likadant igår. Så nu är hon skyldig mig pengar, HA! Anyways, skönt var det ändå och jag funderar på att göra det fler gånger. Och utöver powerwalkingen så gjorde jag även lite situps (3x12), armhävningar (2x12) och squats (2x12). Ska dock byta ut det sista mot utfall då mitt knä inte alls tyckte om det. 
 
Motivationen är i alla fall på topp och jag känner verkligen att uppdateringen om träning kommer att komma längre in i sommar/höst! Nu är det lite svårt och ganska enformigt då jag endast är ute och "springer". Men så fort sensommaren kommer så ska jag variera min träning och då blir det även roligare för er att läsa. I hope! 
 
Annat som händer idag är att min älskade syster fyller 15 år! Så min ena faster, farfar, pappa och bror kommer upp hit och firar henne. Mys! Så nu ska jag börja göra mig iordning samtidigt som jag fixar en sista film till min kusin. Därefter ska jag (äntligen!) skicka iväg det till henne.
Bild från några dagar sedan. Så himla fula fläckar har jag fått på skorna :(