Powerwalk i kvällssolen

Blev en powerwalk idag. Eftersom jag är ledig så är det lättare att ta sig en rund. För efter att jag har jobbat så brukar jag vara så äckligt trött. Men nu så! Tog en liten annorlunda väg idag, tog nämligen och gick över "Höjden" ett ställe med en rätt så brant backe. Sjukt jobbig att gå upp för och det kändes i vaderna kan jag säga! Efter halva så ångrade jag mig lite... Och jag kan väl säga att snubblade jag över ett sånt där mini farthinder, så är man trött i vaderna. Men jag fortsatte och tur det, för känns väldigt skönt i kroppen nu måste jag säga :) Inget går upp mot en powerwalk/joggingtur i skogen. Känslan efteråt är så himla bäst! 
I alla fall, det var det. Nu väntas lite mat - soppa och bröd. Kanske inte det mest mättande, men det duger väl!
Snubblar man över dessa, då måste man vara trött i benen, så det så. 

Jag filmade även lite, men eftersom vi endast använder ett mobilt bredband (modem) så kan jag tyvärr inte lägga upp den. Visserligen var den inte så speciell, men det kan ju vara kul att se något annat för en gångs skull. Ska försöka filma lite imorgon eller ikväll så ska ni få se massa olika filmer när jag kommer hem till Göteborg igen! Även videon från Grebbestad ska komma upp :)

En kass dag

Idag har det varit en riktigt kass dag. Regnade i morse och resten av dagen har bestått av moln. Så har inte kunnat sola någonting. Hoppas förjävla mycket att det är sol imorgon, för måste få ligga på stranden och steka. Var ett tag sedan nu och jag känner mig som ett vandrande lik. Så är det inte sol imorgon så kommer jag börja lipa, bokstavligt talat. 
Har i alla fall sett några CSI avsnitt idag, var ett tag sedan och det är väl inte så konstigt. Har inte haft tid helt enkelt. Men anyway, ska strax sätta på ett avsnitt till, bara för att liksom. Finns ju inte mycket annat att göra. Hoppas att ni andra har bättre väder än mig! 
Bjuder på en halvbra bild på mig (inget fel på bilden, utan mig och allt som är fel på det. Håret t.ex...) från förra veckan! :)

25/7 - Yohio i Grebbestad #2

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Yohio

Ännu några fler bilder på Yohio från Grebbestad. Och som jag sa sist, så funderar jag på att åka och titta på honom när han kommer till Göteborg, bara för att liksom. Hoppas ni gillar dessa bilder också! För det gör jag :)

25/7 - Anton Ewald i Grebbestad #1

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Anton Ewald    -    Ingen kopiering tillåten!

Nu är en del, av tre stycken, färdig med bilder! Blev faktiskt riktigt nöjd med bilderna denna gången, väldigt nöjd rättare sagt. Och som jag sa innan, så ångrar jag inte att jag la pengarna på detta, även om jag är i princip pank. I alla fall, detta är bara några bilder. Hade kunnat lägga upp alla bilderna i ett enda inlägg, men tycker inte om att ha överdrivet många bilder i samma inlägg. Max 20 bilder, absolut inte mer! Hoppas ni gillar dom! Och skulle det vara så att ni vill låna bild eller så, fråga först och vänta tills jag har sagt ja. 

Vitamin Well & Allevo bars

När vi var på godisaffären igår så undvek jag ju att köpa godis. Istället fick jag med mig 4 Allévo barer och 2 Vitamin Well. Supergott och nästan godare än godis! Hade helst velat ha Nutrillett barer då jag tycker att de är aningen godare, men dessa fungerar alldeles utmärkt! Åt nyss Ginger Caramel och den var riktigt god! Hade dock önskat lite mer smak av ingefära. Dessutom håller jag på att dricka den med Passion/Citrus. Också riktigt god!

Strömstad 26/7

Igår blev det en liten tur i Strömstad, eller rättare sagt utanför. Skulle lämna bilen som vi hyrde från Statiol (när jag skulle till Grebbestad) och sedan gick vi till den stora godisaffären som låg där. Jag köpte inget godis eftersom jag inte äter det nuförtiden, men det fanns en hälsobutik (haha) ovanför där, så gick inte dit och köpte lite grejer. Gottigottgott! :) Blev bara en snabbvisit där igår, men vi ska troligen in dit snart igen då moster och kusin kommer. 
Just nu sitter jag på jobbet, inte speciellt mycket att göra. Men några utcheckningar har det varit, så lite saker har jag allt gjort. Nu är det 2h kvar, sen lunch och efter det 6h.. Men jag har bilder att fixa så det ska inte vara några problem :)

New in!

Konserten igår var ju utan för Sportshopen. Och eftersom vi var där så tog vi oss en snabb vända där inne, eller i alla fall jag, dom andra stannade en stund. Hittade då dessa låga conversen för endast 350:-. De var nämligen på rea. Och eftersom jag har velat ha ett par låga converse väldigt länge nu så tvekade jag inte en sekund på att köpa dessa. Dock hade jag velat ha vita, men röda är lika snyggt det! Speciellt till en hel svart outfit! :)

25 juli - Yohio i Grebbestad #1

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Yohio
I Grebbestad, när jag åkte dit för att titta på Anton, så stannade jag även en stund för att titta på Yohio. Och jag måste faktiskt erkänna att han var grym! De få låtarna jag hörde var långt ifrån låten "Heartbreak hotel" som han sjöng i Mello. Och eftersom han kommer till Göteborg under kulturkalaset, så funderar jag på att gå dit för att titta. Skulle vara roligt och dessutom få höra mer samt fota. Så det lär jag tänka på, det är trots allt runt 2,5 - 3 veckor kvar. :) Sen måste jag även säga att det var helt klart värt att lägga 100 spänn på det, så jag ångrar ingenting. Blev även himla glad när Antons dansare Robin och Alex var med. Så duktiga! Och fina ♥ Fler bilder kommer!

Kanske borde döpa om bloggen till solnedgångar.blogg.se ...

... jisses vad många solnedgångar jag har fotat när jag är här. Alla som jag har fotat har varit olika och otroligt fina. Men jag ska försöka att inte fota mer, eller i alla fall inte lägga upp här. Men det är bättre med dessa bilder än inga bilder. Eller hur? Dessutom blir det ju en anledning till att uppdatera. Men jag ska försöka att fota lite annat och ska försöka att ta porträtt bilder, eftersom min kusin är här nu. Så vi ska försöka gå ut någon dag. Tänkte först idag, men tyvärr så regnar det... 

Deppmode on

Idag. Ikväll. Några ynka få timmar. Stockholm. Globen. En kvinna. 25 år. Så underbar. Ja, jag talar om Rihanna. Idag uppträder hon i Stockholm och jag får inte chansen till att åka dit och se henne. Jag är så besviken på att jag jobbade denna perioden. För ni anar inte hur sjuuukt mycket jag skulle vilja se henne live. Hon har varit en inspiration för mig i flera år, sedan 2006/2007. Jag verkligen älskar hennes låtar och allt hon gör. (Kanske inte allt, men hon är stor del av mig.) Och att veta att hon är i Stockholm, Sverige just nu är så in i helvetes jobbigt. För jag vill så gärna se henne live och att få göra det skulle göra allt. Verkligen allt. Skulle vara så lycklig, verkligen. Åh. Jag kan skriva så mycket om vad som gör henne så speciell och varför jag gillar henne. Men det ska jag inte. Utan jag avslutar här, med ännu mer deppskrivande.
Istället sitter jag i en liten reception, varmt som satan, hungrig, trött och lyssnar på hennes låtar på Spotify. Sjunger med och dansar, får nästan tårar i ögonen över hur underbar hon är. Och hennes texter, finner inga ord. Jag är såklart glad för alla som ska gå och se henne, men samtidigt blir jag så otroligt ledsen. Men det finns inget jag kan göra, mer än att hoppas på att hon kommer till Sverige snart igen! För då jävlar, ska jag gå. Oavsett vad. 
Finaste, vackraste, underbaraste kvinnan! ♥

En bild från igår

Igår var det Garviks dagen här på campingen (campingen heter Garviks camping). Så då var det lite krabbfisketävling, talang, dansband osv. Riktigt roligt! Var dock inte med och tävlade, men det var lite roligt att titta. Fler bilder kommer om jag hittar några fler som är bra! Kram :)

En tur längs ön

Vädret är på topp idag! Så början av dagen spenderades på stranden, hoppas på lite färg nu. Blev dessutom lite solbränd, usch fy för det. Menmen, lite senare blev det en tur längs ön. Inte ända ut till udden som vi brukar, utan blev endast halvvägs. Såklart tog jag med mig kameran för att fota lite, och några bra bilder blev det allt. Den klassiska fot-sommar-bilden var ju bara ett måste! Hoppas ni tycker om bilderna! :)

Ännu en kväll, fast mer blåsig

Blev fotat en solnedgång idag igen. Eller två faktiskt. En lite tidigare, dom ni ser på bilderna, och en lite senare. Tycker att det blev riktigt bra bilder, så förmodligen kommer dem också upp, fast vid ett senare tillfälle. Imorgon har jag ingenting planerat, så ska se ifall jag tar mig en fotopromenad. Vore roligt! Vill dessutom fota lite porträtt, men min syster har sina kompisar här så vi får helt enkelt se. :)

En stilla kväll

Igår, trots att jag var jättetrött, så gick jag ut för att fota lite bilder. Det var en riktigt fin kväll, blåste ingenting och det var riktigt lugnt. Dessutom var det en fin solnedgång (hade jag bara varit där några få minuter tidigare så hade jag fått finare bilder på den). Men det var så bra så. Nu är jag ledig i tre dagar, så då ska jag försöka ta lite fler bilder. Vad tycker ni om bilderna? :)

Gamla fotbollsbilder

Eftersom jag inte hann gå ut och fota igår. Så hittade jag några fotbollsbilder, som var helt okej. Vill ju inte att det ska stå helt tomt här när jag jobbar. Så jag är lite busig (eller inte), så jag sitter och redigerar bilder, bloggar, lyssnar på musik, youtube osv på jobbet. Heheh. Det är så otroligt tråkigt att sitta här... usch. Men imorgon är jag ledig och tre dagar framåt, så det är soft! :)

På jobbet

Tittade igenom lite gamla mappar och hittade dessa bilder. Tyckte att det vore coolt att redigera ihop dom, vilket jag gjorde lite snabbt. Tycker själv att det blev häftigt.
 
Sitter just nu på jobbet. Har ca 3,5h kvar. Riktigt långtråkigt att vara här, så är glad att jag tog med mig datorn nu under dom sista timmarna. Sista dagen vi är två pers, imorgon börjar jag helt själv *nervööös*. Men det ska nog gå bra, har ju gått bra dem här dagarna som varit. I alla fall, ville bara uppdatera er lite, eftersom det inte blev något igår. Ska försöka, om jag orkar dvs, gå ut och fota lite innan jag lägger mig ikväll. Så tar jag med mig datorn och sånt imorgon, redigerar lite under dötiden och att ni får lite uppdatering. Låter det bra? :)

Första arbetsdagen - avklarad!

Första arbetsdagen avklarad och jag kan inget annat än säga - jäklar vad långsamt tiden gick! Det var roligt så fort gäster kom, men all den andra dötiden var fruktansvärd. Kändes seriöst som om jag har slösat bort si så där 3 dagar. Men, jag får tänka på pengarna. Så det kommer helt klart vara värt det.
Nu: sitter och käkar en god tonfisksallad som mamma gjorde innan hon och syster åkte hem. (Jag är alltså själv i husvagnen fram tills onsdag). Efter att jag har ätit så ska jag gå upp och duscha. Känner att mitt hår börjar bli lite lortigt, hähä. Hoppas i alla fall att ni njuter av erat lov, ni som inte jobbar. Ha det gött! :) 
Ni får en arkivbild då jag, tyvärr, inte har hunnit tagit några nya! 
 

Jordgubbar & en katt

 
Efter maten idag blev det jordgubbar till efterrätt. Och det måste var något av det godaste som finns, älskar det verkligen! Ni håller väl med? Dessutom fick jag ett fint litet kort på katten också, som också verkar älska att vara här. Men det är ju inte så svårt att göra det, så det förvånar mig inte att hon gör det :) 

Ingen bloggning igår pga...

... att jag vill ta vara på dessa dagar fram tills imorgon. Börjar jobba imorgon, 4 dagar i sträck och sedan varannan dag och vill därför njuta fullt ut fram tills dess. Kommer jobba många timmar per dag, men kommer ta med mig dator, teoriböcker, mobil osv dit. Och om ni undrar så är det ett receptionsjobb jag har och då är det okej att ha med sig såna saker så länge man sköter sitt riktiga jobb! Det är ju inte fullknökad där i 10h, varje dag. Om ni förstår vad jag menar, haha. 
Men i alla fall, idag blir det inte så mycket att göra. Ska ner till hamnen lite, köpa något gott antagligen. Ikväll blir det allsång på stranden. Mys! Mer än så händer inte, inte vad jag vet i alla fall. Just nu är det inte så fint väder, så ingen solning blir det inte, tyvärr.
 Jag klagar inte på att vara här. 20 meter, max, ner till stranden. UNDERBART! 

Fototur med Louise i stan

Idag blev det att träffa Louise! Vi bestämde oss för att ta en liten fototur i stan, men vi hamnade istället i Slottskogen. Men det var inte illa det heller utan vi hade en mysig liten dag tillsammans! Efter fotandet där tog vi spårvagnen till Valand, gick till Espresso house (standard för oss när vi träffas) och tog en liten "fika". Gottigott! Sen för att göra det värre för mig, så gick vi över bron. Och jag får nästan panik, hatar att gå över broar - stora som små. Men jag klarade det ännu än gång. Nu är jag hemma och ska snart värma lite mat. Sedan packa, för imorgon åker jag igen - för att jobba. Men datorn hänger ju med så uppdatering kommer det bli ändå! Hoppas ni gillar bilderna! :)
 
P.S! Måste bara digga pingvinen på bilden. Njuter verkligen av solen och jag vet inte hur länge han/hon stod där och "sola". Chillchill! 

Lunch + lite stadsvandrig

Blev en lunch på stan, nere vid hamnen idag med mamma och syster! Och det var verkligen ingenting jag tackade nej till eftersom jag ÄLSKAR räkor. Så det var riktigt mysigt. Sen tog vi en liten promenad i stan. Såg en väldigt udda skylt och gatunummer, försökte fota den klassiska fotbilden - men det blåste och att ha långkjol på det, fungerar inte jättebra. Var i alla fall en mysig dag. Nu sitter jag hemma i sängen, ska titta färdigt på ett avsnitt jag började med igår kväll och sedan ska jag fortsätta packa lite. Hoppas ni har en bra onsdag! :) 

9 juli - New in!

Bikbok
Cubus
H&M
Gina Tricot
Cubus
Cubus
H&M

Blev en liten shoppingtur idag med min fina vän Felicia! Har inte träffat henne på hela sommaren och det kommer inte hända något mer heller för den delen. Inte förrens jag kommer hem från jobbet. Lite synd, men det var i alla fall skönt att träffas och vi satt och pratade, gick runt i affärer osv i drygt 6h. Mysigtmysigt!
Detta var i alla fall det jag fick med mig hem. Betydligt mycket mer än vad jag skulle, eftersom jag endast var ute efter bikini och tygpåsen. Blev kär i allting så var tvungen att köpa det.

#snapbackmode

Att jag aldrig kan bli bra på bild.... 

I alla fall, fick bli några halvbra "självporträtt". Och ursäkta hashtagen i rubriken, tycker egentligen att det är urlöjligt att använda # i "riktiga livet" och tycker i princip bara att det är okej på instagram. Menmen, vi kör på det ändå, haha! Efter väldigt många veckor liggandes i min hylla så använda jag min kära keps idag. Dock inte på detta sättet, som jag säkert kommer använda någon gång. Men det var så bekvämt att använda den igen, och den är perfekt att ha när man inte har orkat tvätta håret ;) 

ÄNTLIGEN HEMMA I GÖTEBORG

Skönt att äntligen vara hemma i Göteborg. Lite synd att solen och värmen kom så sent, för annars hade det inte varit några problem att vara kvar i Falkenberg. Men att göra samma saker varje dag blir lite lätt uttråkande. Så nu i fyra dagar så kommer jag vara i Göteborg, hoppas att kunna umgås med kompisar varje dag, eftersom jag ska vara borta från 12 juli till 11 augusti. Så vill ju gärna träffa lite friends innan jag sticker! :) I alla fall så har det varit ganska mysigt att vara nere i Falkenberg, hade ju såklart varit bättre om det varit finare väder. Menmen. Får hoppas på att det är bra väder tills det att lovet är slut! 
Saknat min lilla svarta fyrbenta krabat! Goskatt ♥ (Bild tagen i slutet av november förra året)

En sol

Ganska hyfsade bilder på hur solen såg ut igår kväll. Dock var den betydligt mycket mer röd. Och alldeles rund. Så fin och jag försökte få med det på bild. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas med att få bättre bilder på solnedgångar, solen osv. Hmm... får verkligen ta och öva på det. 

Skrea strand

Blev en cykeltur till Skrea strand idag. Grillade helkyckling innan vi åkte, gjorde sallad och allt sånt och hade allmänt mysigt där! Cyklade även till och från Willys två gånger, då vi råkade köpa fel grejer i början. Det är ca 2,5-3km dit. Så det gånger 4 vändor är 10-12km. Och till skrea strand är det ca 8-10km. Så två vändor av det är 16-20km. Så idag har det blivit run 2,5-3,2mil. Känns väldigt bra måste jag säga. 
I alla fall, hade en riktigt myskväll där. OCH jag måste säga att vi är lite kriminella, vi parkerade cyklarna där det var förbjudet. OHMYGOD, HJÄLP! Hahah, skämt åsido. Såg i och för sig texten när vi skulle åka hem, lite komiskt var det allt :)

Sean Banan #3 - Rosa linne och Svambob Fyrkant

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Sean Banan

Ännu några bilder från i tisdags. Och som vanligt så syns Sean Banan, Simon och hans dansare på bilderna. JAg hoppas att ni gillar denna delen också! :)

Grillning

Blev en sväng ner till stan och vi käkade lite på en spanskrestauang, tror jag - eller antar jag, med tanke på att vi käkade tapas. Dock blir man ju inte så mätt på det så när vi kom hem så körde vi grillning eftersom vädret var på topp idag! Skönt! Blev endast kött och inget mer, men vad gör det? Kött är gott ;)

Celsius energidricka

Köpte denna dricka idag då jag har sett många dricka den. Så var helt tvungen att testa den. Och jag måste säga att den var riktigt god! Dock är jag inte förtjust i drickor med sötningsmedel, men det fungerade denna gång eftersom det inte kändes så jättemycket! Dock var den inte jätte"billig" så jag köper hellre Monster ifall jag köper energidricka, vilket är ytterst sällan.
Cyklat en hel del idag också, och kommer göra det lite senare. Nu väntas dusch, sätta på sig lite finare kläder och sen sticker vi ner till stan för att käka - tror jag. Vi får helt enkelt se. Hoppas att ni får en bra fredag! :)

Nutrilett och kesella

Var ute och cyklade förut eftersom vi skulle hämta våra cyklar vid tågstationen. Så blev en lång cykeltur då vi skulle hitta en affär, men som vi tyvärr inte gjorde. Haha. Får väl se ifall vi cyklar dit imorgon istället. I alla fall, svängde förbi Willys på vägen hem för att jag var sugen på kesella. Så det blev två burkar av det och sedan två förpackningar av Nutrilett. Nog något av det godaste jag vet! Speciellt nu när jag inte ska äta en massa godis. Dessa två hade jag inte testat förut, men tog en med smak av cappuccino när jag kom hem. Och den var riktigt god! Hoppas även den med jordnötter är god. :) Detta är i alla fall ett bra alternativ till mellanmål. Man känner sig genst mätt på en bar eller en kesella. Även kesella är väldigt bra att äta efter träning! 

Sean Banan #2 - Rosa linne och Svampbob Fyrkant

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Sean Banan
Ännu en del med bilder från igår. Blev väldigt nöjd med alla bilder och hoppas att jag kan få riktigt många bra bilder även på kulturkalaset samt RixFm festivalen. Längtar sjukt mycket! Och jag tror att det kommer bli en toppen vecka! Nu är det visserligen 1,5 månad kvar, så ska inte längta så mycket. Men efter ett tag börjar det klia i fingrarna efter att få fota konserter, så jag är glad att jag gick på bananens show igår! :) Hoppas att ni uppskattar dessa bilder också, en del till kommer så håll utkik!

Sean Banan #1 - Den gula pyjamasen!

Foto: Jag / Kamera: Nikon d3000 + Tamron 70-300 / Sean Banan samt hans dansare och Simon Johansson från Youngblood.

Även om jag inte gillar Sean Banan, så var det roligt att hänga med och min bror var ju mer än glad. Jisses vad han dansa, diggade med i musiken, sjöng med så gott han kunde och svarade på det Sean sa. Så gullig! Här är första delen och det kommer troligtvis #2 och #3 också, eftersom det är ganska så många bilder jag vill visa. Hoppas ni gillar't!

Mot Göteborg!

God morgon. Somnade sent idag och gick upp tidigt, så känner mig väldigt trött just nu, haha. Åkte faktiskt till Båstad igår, gick runt i "stan" och bara rensade tankarna. Riktigt mysigt! Så det var helt klart värt det. Nu därmemot ska jag åka till Göteborg för att följa med och titta på Sean Banan med min bror. Fota lite och så, så när jag kommer hem får ni antagligen bilder! :) Vädret ser lovande ut så jag hoppas att det inte börjar regna. I alla fall, ni får bilder och lite sånt senare idag eller imorgon. Hoppas ni får en bra tisdag! 
Från igår när jag skulle till Båstad.
 

Båstad?

Hade bestämt att jag skulle åka till Båstad idag, en liten roadtrip om man säger så. Dock vet jag inte riktigt om jag ska göra det eller inte.. Dels är inte vädret speciellt bra och jag får dessutom åka själv. Men kanske åker ändå, bara för att komma bort från den här hålan, kallad - Falkenberg. Ut och se lite nytt och även få vara lite själv. Men vi får se hur jag gör, det är inte förrens på kvällen jag vill vara där på riktigt. Vad skulle ni gjort? Åkt själv eller stannat kvar hemma? 
Reprisbild. Men vill bara säga ett stort GRATTIS till min syster som fyller 14 idag. Tyvärr kunde jag inte gratta dig personligen idag eftersom du stannade kvar i Göteborg sen igår. Men jag hoppas att du får en bra födelsedag, så ses vi på tisdag eller onsdag. Grattis ännu en gång! Älskar dig, bästa syster ♥