Jul på Liseberg 19/12

© Julia Möllgård
- Lite bilder från Liseberg från i onsdags. Tycker inte det minsta om att fota med blixt egentligen. Men ibland får man ta och göra det i alla fall. Men i alla fall hälften av bilderna är ej det, så ja. Hoppas ni gillar't ändå! :)

13:20 imorgon!

En skoldag kvar. En avslutningsdag. Sen lov. Så sjukt underbart. Dessutom blir det inte bättre med endast en lektion imorgon och det betyder att jag börjar 13.20. Lovely! Sen är det endast en vecka kvar till julafton! Det är ju helt underbart. Har dessutom, över förväntan, hunnit köpa nästan alla julklappar. Har endast en kvar, så det är super. Har annars alltid varit någon dag innan jul och köpt alla paket. 
Imorgon får ni bildbomb från helgen, tog en hel del bilder. Men orkar inte redigera en enda en, så det blir imorgon. Puss på er!
© Bild från arkiv.
Vill ut och fota nu!

Glad tjej!

Tjenare! Hur mår ni? Själv mår jag riktigt bra! Hade ett prov - historia, och en redovsning - engelska, idag. Gick hyfsat bra, men jag är glad att det äntligen är gjort! Nu är det bara ett inledningskapitell kvar i svenska, sen är det allra viktigaste färdigt. Ska blir riktigt skönt att få gå på lov. Det är väldigt behövligt just nu. 
Igår på ridningen hade jag min plutt. Vi övade på bl.a. skänkelvikningar och lösgörande övningar. Tycker att det gick bra. Dock var han lite seg vid skänkelvikningarna ibland. Men i helhet gick det bra. Min älskling är bara bäst. Dressyr, hoppning, vilket som - han är bäst! 
Idag däremot blir det hoppträning och ni kan ju gissa vem jag vill ha? Haha. Inte så stor nyhet. Så eftersom det allra sista gången för den här terminen så vill jag verkligen, mer än verkligen, gärna ha honom! Så ja, det händer ikväll. 
Just nu tittar jag på ett avsnitt av CSI Miami. Skönt med lite avslappning innan man ska iväg igen. Även om det är på roliga grejer. Men nej, tänkte att det skulle bli ett kort inlägg - men det blev det inte riktigt. Så nu ska jag inte prata mer. Vi hörs senare ikväll eller imorgon! Puss
@ Julia Möllgård
Ni får en gammal arkivbild. Ska försöka få någon att ta lite nyare bilder :)

En trött Julia

Oherregud vad trött jag är! Visserligen sov jag lite i soffan för ett tag sedan med älsklings katten, men fortfarande helt slut i kroppen och ögonen. Varför? Men jag har en massa plugg att göra ändå, så jag får helt enkelt strunta i att jag är trött. Hade även svenska"redovisning" idag och det gick över förväntan. Kände mig bekväm och jag kom inte av mig. Vilket har hänt flera gånger innan. Jag tycker verkligen inte om att prata inför klassen, men får helt enkelt vänja mig! :) 
Ska försöka att fixa ett "5 saker ni inte visste om mig"-inlägg. Var ett tag sedan nu. Men vi får se! 
Bild från instagram / tagen nyss - trött!

Alternativ studiedag idag - hem tidigt imorgon

Tjena! Inte haft så mycket för mig idag. Borde egentligen ha pluggat arslet av mig men istället blev det CSI Miami avsnitt och tetris spelande. Men imorgon så måste jag ta hand om det. Får inte skjuta upp någonting! Men fick i alla fall lite gjort idag på den alternativa studiedagen, dvs., man fick vara hemma om man inte kände att man behövde någon hjälp eller inte behövde arbeta med något. Men eftersom jag kände det så blev det att åka till skolan. Vilket var helt okej ändå.
Imorgon däremot blir det endast matte och svenska eftersom vi ska redovisa engelska i halvklass. Så jag redovisar på fredag istället - så det blir gött. Så imorgon blir det alltså en plugga-arslet-av-sig-dag typ. Haha. Men ja, det var det. Har egentligen inte så mycket att berätta. Ska försöka att få upp något inlägg imorgon också - blogginspirationen är påväg må jag säga! Så ja. Men i alla fall vi hörs imorgon, puss! 
Instagram @juliaamolgaard heter jag där :) 
Inte tagit några nya kort med kameran på sjukt länge - skärpning där!
 

Mycket med skolan..

.. men jag ska försöka åtgärda det på något sätt. Har tänkt på att filma in en sminkvideo på en ganska simpel, men snygg sminkning. Men vet inte riktigt än om jag ska göra den i färg eller i bruna nyanser. Så det får väntas och se. Men vad skulle ni föredra? 

Annars har inte så mycket hänt det senaste. Har haft oerhört mycket läxor och sånt i skolan så det mesta har väl gått till det. Även mycket CSI Miami (tog ett uppehåll för att fokusera på läxorna, men nu är beroendet tillbaka!), tetris spelande och annat har hänt. Har väl egentligen inte så mycket att säga. Sen har även västtrafik gjort en massa förändringar i kollektivtrafiken och jag hatar det verkligen. Men får se det positivt och hoppas att det blir bra... 
 
Nej, nu ska jag titta färdigt på det avsnittet jag håller på med, sen blir det plugg! Vi hörs, puss
 
@ Julia Möllgård
- Detta håller vi på med i skolan just nu. Men vad kan det vara?

Dansuppvisning!

Tja! Idag var det då dansuppvisning. Roligt som alltid, förutom att det var iskallt! Var nämligen ute, som förra vintern också, men detta var nog det värsta jag har varit med om... Iskallt är bara förnamnet. Men även om det var kallt så var det riktigt roligt. Dock tråkigt att det var sista gången för den här terminen och att det blir lov från det nu ett tag, det är ju lite mindre tråkigt. Menmen, det blir väl lite skönt det också. Eller nej. Haha. 
Nu i alla fall halvsitter jag i min säng, ska snart ta och göra mig i ordning. Ögonlocken stängs snart, så himla trött är jag! Så ska bli skänt att sova. Och nu kommer även den där "efter kylan" eller vad man ska säga. När man fryser så sjukt mycket när man ska lägga sig. Inte så roligt, menmen.
I alla fall - imorgon eller på fredag så ska jag försöka få upp en video på min/vår dansgrupps dans. Ska bara redigera den lite och så :) men snart - sängen. Så puss på er! 
Instagram - Jag och min kära kompis innan dansen! :)

Skoldagen i bilder och text

 
Tjenare! Sitter just nu här hemma och fryser.. Kom hem för en timme sen ungefär och har hunnit äta och nu sitter jag här. Redigerat lite bilder och spelat tetris (som vanligt...). 
 
Skoldagen idag var helt okej. På idrotten åkte vi skridskor, räknat matte, lunch, historiagenomgång, pluggat. Så har den väl sett ut i sammanfattning. Har även hunnit med att dricka en milkshake och ätit sushi. Så på flera sätt har det väl varit en bra dag. Satt och pluggade med Felicia efter att vi hade slutat, tror faktiskt att jag ska göra det oftare! Blir att man kommer igång lättare. Det är ett stort plus för Munkebäck att dem har studiebås! Sen så t
og faktiskt med mig kameran idag! Så lite bilder ska ni allt få :)
@ Julia Möllgård
Chokladkalender | Dator och milkshake | Sushi | Loka | Dator
Vad är en vinter/jul utan chokladkalender?..

Åker hem till Göteborg idag!

Var som sagt kusinträff här igår. Och jag kan säga att den blev riktigt lyckad tillslut! Blev tillfrågad om jag ville vara med och leka (ja, sånt brukar dem göra när de har sådana här träffar ;)), så jag sa ja. Tänkte att det kunde bli lite roligt och det blev det! Körde flera olika leker, men det roligaste var charader! Jisses vad vi skrattade! Riktigt skoj! Vi lekte dessa lekar i några timmar, sen skulle 4 av pappas kusiner åka hem så då satte vi oss andra, 7 pers ungefär, och pratade lite. Satt upp till ungefär halv fyra på kvällen innan jag gick och la mig. Kan ju säga att jag var lite mer än död. Och det hör verkligen inte till vanligheterna att jag går och lägger mig så sent... 
 
Idag däremot så har inte så mycket hänt. Ätit frukost, pratat, suttit vid datorn, ätit lunch och nu sitter jag här igen. Ska om en halvtimme ungefär åka till tågstationen för ska hem till Götet idag och hoppas att jag kan fira min kära mamma lite. Hon fyller nämligen år idag! Så ett riktigt stort GRATTIS till dig! Älskar dig mest på hela jorden! Du är bäst ♥ 
 
Annars måste jag plugga lite. Men det tar vi senare idag och imorgon. Ja, nu ska jag inte trötta ut er, vi hörs snart igen! 
@ Julia Möllgård
- Ja, vi är så normala som man kan bli! ♥