Dag 32 - En gammal favoritlåt

M.I.A - Bad Girls.  
Det må vara en gammal favoritlåt. Men nu när jag lyssnar på den efter så pass lång tid, så kommer jag antagligen börja lyssna på den igen. Hade glömt av hur bra den var, jeezuz.

Ridskor som vardagsskor

 
Tog med mina ridskor hem från stallet igår, eftersom jag tyckte dem skulle passa bra som vinterskor. Och det gjorde dem också! Perfekt ju. För vem har sagt att bara för att det är klassade som ridskor så ska dem inte gå att ha som vardagsskor? ;)
Nu är jag hemma efter en körlektion. Gick bra idag. Övade på säkerhetskontrollen och sedan körde runt lite för att se så att allt sitter. Vilket det mesta gjorde väldigt bra. Nu är även utbildningskontrollen bokad, vilket betyder att det inte är långt kvar till själva uppkörningen! Vecka 7 gäller det, och då är det endast 4 veckor kvar till min födelsedag och förhoppningsvis även uppkörningen. Så fram till utbl.kontrollen så ska jag göra färdigt alla tester på elevcentralen och lite annat. Köra massvis! 
Nu ska jag i alla fall börja lite på svenskan. Prov nästa vecka. Dessutom ska jag laga mat, så bild och eventuellt recept kommer upp senare. Sen är det även hoppträning idag, yeah äntligen! 

Dag 31 - Min mobiltelefon

 
Jag har en HTC One X, som jag köpte för snart två år sedan. En jättebra telefon som jag gillar skarpt, älskar HTC. Tyvärr har kameran börjat lacka ur, och får därför väldigt svårt att få fokus. Men så har den inte varit alltid, som tur är ;) Nästa telefon jag köper blir också HTC, bästa telefonen. Just sayin', heheh. 
 

Dag 30 - En bild på mig och någon i min familj

(Publicerade aldrig detta inlägg igår, eftersom jag heeelt hade glömt bort det. Så därför blir det två sådana här inlägg idag.)

Här är i alla fall en bild på mig och min syster sommaren -12. Så vitt jag vet så har jag inte en enda bild på mig och någon i min familj, i datorn. Så därför fick jag ta kort på denna bild som jag har i rummet :)

Todays workout 29/1-14

Så här såg det ut idag. Eftersom det inte blev någon träning i måndags, så gjorde jag därför armar idag. Fokuserade också på rygg och mage. Var ett härligt pass! Och på fredag åker jag dit igen. Göttgött. Nu ska jag käka havregrynsgröt, för typ första gången. Är egentligen inte så förtjust i det, jag har smakat så don't worry! Men eftersom det är såpass bra mat att äta, så är det väl bäst att lära sig ;)

Frukost - Ägg

 
Hyfsade fattiga riddare blev det idag! Eller enkelt sätt, macka med ägg. Var i alla fall gott och jag hoppas jag klarar mig fram till lunch. Så att jag slipper höra min mage kurra under filmen. 
Uppdateringen blir lite lidande idag då jag inte har med mig datorn till skolan. Sen ska jag till körskolan för teorilektion och sen gymmet. :)

Film

 
Har dem senaste dagarna börjat titta på film istället för att titta på serier. Hangover II och Mean girls såg jag igår, och den tredje Hangover filmen såg jag när jag kom hem från skolan idag. Dessutom är dessa bara några jag har sett. Tror jag såg ca tre/fyra stycken i helgen också. Bl.a. Roadtrip, 21 jump street och When in Rome. Det var längesen jag tittade på så mycket film, men vad roligt det är!
Nu vill jag titta på någon annan film, men jag måste tyvärr fixa en engelskauppgift som ska in senast om två timmar. Dags att sätta igång! 
Förresten, har ni någon bra film som ni vill rekomendera? Skulle vara jätteroligt! Dock ingen skräck. :)

Persika

 
Detta åt jag för någon dag sedan. Riktigt gott! Persika med mörk choklad, vispad grädde, mandariner och kokos. Sånt här är perfekt när man inte äter godis, sött men också lite sött. Värt att prova tycker jag! Mandarinerna och persikorna är från konserv.

Dag 29 - En bild på mig och en kändis

Jag har inga bilder på mig och en kändis, som jag själv har tagit kort med. Däremot är jag ju med Oscar på en av hans bilder på instagram och sedan med i Antons lyric video av låten Closeup! :) Så bilder på mig och en kändis finns ju, men som jag tyvärr inte själv har tagit kort med..
 

Sushilunch

 
Jag åkte ju inte till skolan idag eftersom jag var på Stora Holm för att utföra halkan (som förövrigt gick riktigt bra, om man kan säga så? Det ska ju egentligen inte gå bra). Hur som helst, så köpte jag med mig sushi på hemvägen. Varit så otroligt sugen på det så länge, så nu var det dags att köpa det! Var även som en liten belöning till mig själv som gjorde halkan, trots att jag var så himla nervös. För så farligt var det inte, verkligen inte. 
Köpte i alla fall en stor, som innehöll 12 bitar. Himla gott! Samtidigt som jag njöt av det, så tittade jag även på Mean Girls. Härlig film. 
Trots att jag inte har någon som helst motivation så ska jag nu ta tag i lite plugg. Ett prov och två muntliga väntar imorgon. Så ska fixa färdigt en film, en powerpoint och sedan läsa inför provet. Får se hur det går, hehe.

Dag 28 - En bild som får mig att le.

 
Bilder på Anton får mig alltid att le! Speciellt denna, då det är en av mina bästa bilder jag har tagit på honom. Trots att det inte är så mycket action, så är den så himla bra! :)

Riskutbildning 2

Jag är så fruktansvärt nervös inför imorgon! Ska, precis som rubriken lyder, utföra riskutbilning 2 - s.k. halkan. Har suttit och läst i deras fil, som man var tvungen att göra, och det gör det inte precis mindre nervöst. Snarare tvärtom. Dock kommer det gå bra, försöker i alla fall tilltala mig det. Precis som alla andra. Men när jag väl har klarat detta så är det inte långt kvar! Då är det verkligen ännu hårdare plugg vad gäller teori. 
Och med tanke på att jag ska göra detta imorgon, så kommer jag även vara ledig från skolan, tyvärr. Gillar inte alls att vara borta därifrån! Endast jobbigt då man faktiskt kommer lite efter. Menmen, det är bara att ta igen det också. 

Dagens låt

Eftersom jag under hela dagen idag ska ägna mig åt plugg så kommer jag inte kunna uppdatera så mycket! Kanske lyckas få ihop tre stycken, vilket nuförtiden förhoppningsvis kommer vara standarden här. Tre, eventuellt två inlägg/dag låter väl bra? I alla fall, här kommer dagens låt! Som faktiskt varit dagens låt i ungefär en veckas tid nu. Allt på grund av skolarbetet. 

Dag 27 - En bild jag tycker utstrålar/visar kärlek

 
Ett enkelt val! Blir helt enkelt en bild på min kusin och hennes kille när de gifte sig för lite mindre än ett år sedan. Mitt första och än så länge, mitt enda bröllop. Trots att det var min egna kusin så var jag så fruktansvärt nervös! Hade några idéer till porträttfotograferingen, men precis allt försvann när det väl var dags. Menmen, får jag någon mer gång, chansen till att fota bröllop då kommer det vara helt annorlunda. Då ska jag verkligen vara förberedd och komma ihåg att skriva ner allt, eheh :)

Wanties - i träningsväg

| Proteinpulver 159:- | Fettförbränningskapslar 349:- | Shaker 99:- | Rosa leggings 349:- | "Workout"-leggings 299:- | Gråa spräckliga leggings 199:- | Casallhandskar 249:- | "USATF"-t-shirt 349:- | Blå/gröna leggings 249:- | "Justdoit"-linne 199:- |
 
Detta är lite grejer jag skulle vilja köpa just nu i träningsväg. Ett par nya leggings, speciellt de rosa, skulle verkligen inte sitta helt fel! Har endast ett par, och det är helt vanliga svarta. Så ett par färgglada skulle vara najs. Och nu när jag kommer igång med träningen igen, då jag har börjat lägga upp en plan så skulle jag även vilja ha proteinpulver, och den smaken som syns på bilden verkar för god! Raspberry white choclate, hur gott? Och då skulle jag givetvis slå till med en shaker också. Perfekt om man vill ha med sig någon form av dryck/smoothie till skolan. 
I alla fall, när plånboken tillåter så ska jag köpa något av detta. Tyvärr så kommer jag nog inte kunna köpa något förrän jag fyller år, eftersom det är först då jag får pengar och råd till att köpa sånt här. Eller så väntar jag tills jag åker till London, men det är så tråkigt att vänta. Vill ha nytt, nu.

Dag 26 - Favoritcitat

Precis som denna dag, så var jag tvungen att leta efter citat. Men några har jag ju sparat ner på min weheartit-sida, de som är träningsinspirerade. Så jag har väl egentligen inga favoritcitat, men dessa gillar jag i alla fall! :) Alla bilder är mina, förutom den svartvita! Och de tre sista, hittade jag inga bilder som passade och så måste jag verkligen börja plugga, så har ingen mer tid att leta. Heheh.

Jan/feb

Så här kommer resten av januari och sedan hela februari-månad se ut, träningsmässigt! På måndagar kör jag rejäl cardio, armar och mage. Precis som förra terminen så är det dans på tisdagar och ridning på torsdagar. På onsdagen kör jag ben, rygg och mage. Är det inte hoppträning på fredagar så sticker jag till gymmet och då blir det helkroppsträning. På lördagar måste jag vila och förhoppningsvis får jag till lite hemmaträning på söndagar! Annars blir även det vilodag. Men att göra lite situps, plankan och rygglyft är inte jättejobbigt att göra. Dessutom en promenad/powerwalk runt sjön skadar ju inte heller. Dessutom måste jag börja träna upp min balans och musklerna i mina fotleder så det kommer jag göra lite extra på söndagar. Stå på balansbrädet dvs. Alltid bra att göra! Speciellt för mig som inte har jättestarka muskler i fotlederna, vilket gör att jag lätt trampar snett samt stukar fötterna då och då. Två somrar sen stukade jag foten tre gånger (!!). Tack pappa för att jag fick dina gener vad gäller fötterna. 
 
Håller ni utkik så kommer ett wanties-inlägg upp senare! Jag hoppas att ni kommer gilla det :)

Dag 25 - En favoritbild

 
Enda bilden jag har på när en katt gäspar. Känns ju då som en självklarhet att det är en favoritbild, speciellt när den blev så bra! :)

Fredagsträning 24/1-14

 
Körde ett ganska enkelt pass idag. Skulle nämligen iväg till skolan också för att plugga med Felicia. Hon blev färdig tidigare, så därför blev det inte längre. Men det var skönt ändå! Fokuserade bara på mage och rygg idag, då jag redan tränt ben och armar denna vecka. Om jag sticker till gymmet i helgen får vi se, troligtvis inte. Men på måndag är det dags igen i alla fall. 
Nu ska jag titta färdigt på 21 Jump Street och sedan får vi se ifall jag gör lite plugg. Annars gör jag det imorgon. Vad ska ni göra ikväll då? :)

Mot körskolan och gymmet!

Är just nu påväg till körskolan för att köra. Härligt! Och nu är det inte heller långt kvar tills jag fyller 18 och förhoppningsvis kör upp samma dag (47dagar, vilket motsvarar 6 veckor och 5 dagar). Dessutom har jag äntligen (!) bokat halkan också! Redan på måndag, überskönt. Men nervöst. 
Sen efter att jag har kört så drar jag troligtvis till gymmet för att köra ett pass innan jag sticker till skolan, trots att jag är ledig. Ska nämligen träffa Felicia så att vi kan fortsätta på vår presentation om Elvis. Men det blir skönt ändå. Efter det måste jag även förbereda för min andra presentation om Facebook. Gash.. så mycket att göra! Samhäll och svenska står också på schemat.
Frukosten innan jag stack till körskolan - banan och päronjuice.

Yoghurtfrukost

Yoghurt med smak av skogsbär, med banan, solrosfrön och russin.
 
Enkelt blev det idag eftersom jag inte hade så mycket tid. Så det blev helt enkelt detta som syns ovanför. Gott var det i alla fall! Hade gärna haft i kokos också (as always) men tyvärr tog det slut igår.

Dag 24 - Bakgrunden på min mobil

På första bilden: Miley.
Andra bilden: Cameron
 
Dessa bakgrunden är de jag använder just nu! En som startsida och en som vanlig bakgrund. Gillar båda väldigt mycket, så det är ju härligt att kunna ha båda samtidigt ;)

Todays workout 22/1-14

Härligt träningspass även idag! Dessutom har jag rejäl träningsvärk i armarna efter igår, speciellt efter decline pressen. Härligt ändå, även om det är lite småjobbigt. Heheh, känns i alla fall att man tränat! Imorgon är det ridning som gäller och på fredag blir det gymmet igen. Tycker ni träningsvärk är härligt eller avskyr ni det? :)

@ körskolan

Sitter just nu på körskolan och gör min sista pärm (!!). Så skönt att äntligen bli klar med dessa. Även om det har varit lite jobbigt, så har det varit så himla bra träning också. Lärt mig mycket mer än vad jag hade gjort om jag bara hade läst i böckerna. Tummen upp för det!
Senare blir det även teorilektion och efter det sticker jag till gymmet. Skönt. Gissar på att det blir hela kroppen idag. Vad som händer ikväll får vi se, men blir antagligen att ta det lugnt. Duscha, göra något litet plugg, äta och sedan titta på något avsnitt av Bones. Beror helt på när jag kommer hem från gymmet dvs. :)
Körde på enkelt idag. Svarta jeans och vit tischa.

Dag 23 - En bild från förra sommaren

foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G 

En favoritbild från förra sommaren. Även om det inte är jättespännande att fota blommor, så blir det himla fina bilder. Speciellt med kort skärpedjup, aj löv! 
 

Todays workout 21/1-14

Så här såg det ut idag. Ett väldigt enkelt pass, men imorgon kör vi igen! Måste verkligen komma igång, helt sinnes vad lat jag har blivit. I alla fall, var väldigt skönt att komma igång igen. Så hädanefter så tar jag med mig gymkläderna till skolan, mycket lättare att komma iväg då - än att åka hem emellan, eftersom det är så himla lätt att fastna vid datorn eller liknande. 
Nu ska jag göra mig i ordning för kvällen, ska bli otroligt skönt att sova känner jag. Imorgon är det upp tidigt, tidigare än vanligt eftersom fredagslektionen är flyttad till onsdagsmorgonen - SKÖNT! Innebär då att jag är ledig på fredagar, huuur skönt? 

Dag 22 - Mina drömmar 2014

Vet att det stor 2013, men har inte sett en enda en som är för 2014. Men det är ju samma princip, bara ett år senare ;) 

Someone else


Dag 21 - En bild på en tid jag saknar

Det finns så många tillfällen och "tider" jag saknar. Men det jag saknar mest är att stå framför en scen, oavsett artist och oavsett hur mycket man har hört från denne, fota, dansa, sjunga med i låtarna och självklart umgås med underbara kompisar!
foto: julia möllgård (jag) | kamera: nikon d90 samt nikon d3000 + tamron 70-300mm f/4-5,6 | konsertbilder -13
 
Ett urval bilder från 2013 års konserter. Ett lyckat år, helt enkelt! Likaså året innan, så nu hoppas jag verkligen att även 2014 blir lika grymt. 
 
P.S. Vart något fel med bloggen. Undrade just varför besöksantalet sjunkit så, hoppas att har blivit löst nu! :)

Just nu:

Så här tänker jag spendera början av min eftermiddag, tillsammans med två varma ostiga mackor. Perfa! Efter ett avsnitt av Bones så blir det lite plugg som ska vara färdigt idag och sedan ikväll blir det gymmet! Helt okej måndag ändå. 

Dag 20 - En låt som betyder mycket

Jag kan tyvärr inte bara välja en låt. Så därför blir det dessa två låtar från Rihanna:
 
 
 
Dessa två låtar har alltid betytt mycket för mig. Speciellt den första, då den var den första låt jag hörde med Rihanna och som gjorde att jag började gilla henne. Och som nu skulle göra allt för att få se henne live och inte minst att få träffa henne. 
Den andra låten däremot lyssnade jag väldigt mycket på ett tag, speceillt när jag inte mådde så bra. Då undrar ni kanske "hur kan den betyda mycket då?" Jo, för att texten i sig är så himla stark, hela låten är så himla fin. Konstigt nog så har den gett mig styrka. Och även om jag inte lyssnar på dessa så mycket längre, så betyder dem så himla mycket för mig. Rihanna är verkligen hur bäst som helst och som jag skrev innan; skulle göra allt för att få se henne live eller träffa henne. Så mycket som hon har betytt för mig under alla dessa år. Närmare bestämt 7 år ♥

NYTT

Nu äntligen har jag förnyat bloggen! Visst blev det bra? Dock kommer bilderna bli lite mindre, så tyvärr kommer de flesta, gamla bilderna inte få plats. Men jag ska försöka ändra några av dem, i alla fall de senaste så att dem passar in. Jag är i alla fall jättenöjd och så är det så himla härligt med en förändring. Nu kommer det bli betydligt roligare att uppdatera här, eller vad säger ni? Visst kommer det bli roligare att titta in? :)
Nu ska jag sätta mig och plugga lite. Har flera MSKgrejer som ska bli färdiga och sedan ska jag plugga lite körkortsteori, trots att det är söndag så känns det som en bra en. Hoppas att ni också får en bra dag.
Passar inte alls till inlägget. Men här är ännu en bild jag fotde igår! Idag är det också väldigt fint väder, synd bara att jag måste vara inne och plugga..

Kommer en förändring snart

Tjena! Sitter just nu och ändrar lite med design osv. Dock är det inte jag som gjort den, eftersom jag är sämst på det. Har därför laddat ner en gratisdesign och håller nu på att ändra lite, så att den blir som jag vill ha den. Men att jag fortfarande har kvar ursprunget. Tror att det kommer bli superbra! Börjar bli lite smått trött (läs: extremt trött) på den som jag har nu, då jag har haft den typ sen jag började blogga år 2010/2011. Anledningen till det är att jag inte är speciellt bra på att koda, vill gärna lära mig i skolan. Men vi får se. Så jag hoppas att ni är lika spända som mig på denna, tror att den kommer bli helt awesome! Helt annorlunda från hur denna har sett ut. 
Senare, om ungefär 1,5h så ska jag bänka mig framför TVn. Det är ju nämligen P3 Guld Gala idag! Hade tänkt gå på det, se det live, men där satte pengarna stopp för det. Hade precis köpt Miley-biljetten, då jag såg biljetterna till guldgalan. Men jag klagar inte, glad att det sänds live i alla fall :) 
Nej, nu ska jag fortsätta så att jag blir någorlunda klar ikväll. Imorgon ska jag fortsätta plugga och då får jag inte ha något som distraherar mig, hehe. Hoppas att ni får en fortsatt fin lördag! 
Såhär ser det ut just nu. Lite hemligt får det vara, därav mosaiken, heheh! 

Nappar

foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8G nappar
 
Tog en liten promenad runt sjön idag med mamma och passade då på att ta med mig kameran, då jag knappt fotat något under denna månad. 
Började i alla fall med att fota dessa nappar, som barn i förskolan bredvid har hängt upp. Tycker verkligen att det är übergulligt! Det är en sådan kreativ grej och samtidigt ett sätt att få barnen att sluta med napp. Napparna ni ser på bilden är långt ifrån alla. Det är säkert en hundra stycken, minst! :)

Dag 19 - Favoritbild

 
Tredje favoritbilden i denna utmaning får gå till denna bild. Den tog jag i Stockholm, Gamla Stan, för nästan ett år sedan! Känns som om det var förra månaden jag var i Stockholm och tog den? Jisses vad fort tiden går. Detta var i alla fall i samband med Justin konseten, så underbart :)

17/1 - Frukost

 
Vet att jag lägger upp väldigt mycket frukostbilder. Men det är dagens viktigaste mål och därför vill jag visa olika typer av frukost som man kan äta. Enkelt att göra i ordning och som dessutom är väldigt mättande! Ska också försöka lägga upp lite middag/lunch-bilder också. Problemet är bara att jag aldrig lagar det, utan att det är min mamma som gör det. Idag blir det ett undantag, då jag faktiskt ska göra maten. Vad det blir får ni se senare/imorgon! ;)

Dag 18 - En bild som jag älskar

 
Hur gullig är inte denna bild? Så fruktansvärt söt!

Lördag 11/1

 
Förrätt: Kräftsoppa med stekt tortillabröd.
Varmrätt: Potatis, vinagrette, ryggbiff (?) och champinjon fylld med sidfläsk.
Efterrätt: Äppelpaj med vaniljssås.
 
På övriga bilder syns min bror Lukas och min kusins storebror Franco. Trevligt sällskap hade vi i alla fall. Francos pappa och hans sambo samt pappa och min syster var också med, men tog tyvärr inga fler bilder än dessa :) 

Dag 17 - En viktig person i mitt liv

Detta var en svår en, jag har nästan ingen aning om vem som är en viktig person i mitt liv. Men ska man ta en klassisk en, så betyder ju min mamma något enormt för mig. Utan henne så skulle jag inte ha ett roligt liv. Hon är en viktig person som betyder mycket och som finns där för mig. 
Men en annan viktig person, som jag dock inte känner, är Miley. Hon visar verkligen att man inte ska bry sig om vad människor säger och tycker om en. Att man ska få vara den man vill utan att någon trycker ner på en. Hon betyder också väldigt mycket, och hennes låtar har sådant starkt budskap! Dessa två personer måste vara de som är viktigast för mig just nu.

Det här med datorn...

... börjar inte vara speciellt roligt. Älskar att sitta vid datorn och leka i photoshop, titta på film, skriva osvosv. Men min handled börjar nu visa sina nackdelar, börjar nämligen få extremt ont. Man använder ju händerna och handlederna väldigt mycket när man jobbar med datorn, så någon gång skulle det väl ändå hända, synd bara att det börjar komma nu.
Och hur mycket jag än vill stänga av datorn och göra någonting annat så kan jag tyvärr inte göra det. Måste nämligen skriva färdigt en filmanalys av filmen Bram Stoker's Dracula som vi såg på svenskalektionen för ett tag sedan. Som tur är har jag inte så mycket kvar och jobbar jag på någon timme till, så blir jag färdig i kväll. Skönt!
 
Skulle egentligen dra till gymmet idag också. Men det blev det inte något av med, då jag var extremt hungrig efter körskolan. Och äter jag och drar iväg och tränar - då slutar det med jobbig magont resten av kvällen. Och det var inget jag kände för idag, då jag annars inte brukar bry mig. Menmen, innan jag åker iväg på fredag så tar jag mig iväg till gymmet och kör ett enkelt pass! :)

Dag 16 - Mina favorit TV-serier.

Måste säga att detta är en av de lättaste frågorna att svara på. Eller dag-utmanings-fråga. Eller vad man nu ska kalla det. Anyway. Mina absoulta favoritserier är Bones, CSI (finns flera, men Miami är bäst), Criminal Minds och The Mentalist. Dessa serier är mina absoluta favoriter och som går/har gått på TV. Sen har jag även börjat titta, och gillar skarpt, Hemlock Grove. Men tyvärr är det endast en serie som går på Netflix. Men den är grym!

Frukost - Chokladbollsröra

Chokladbollsröra med nötter och kokos samt en äggmacka med majonnäs och dill.

Som ni kanske har märkt, om ni sett tidigare frukostar, så brukar jag alltid lyxa till det lite när det onsdag/fredag då jag har sovmorgon. Och idag var det inte precis något undantag - idag blev det nämligen denna goa röra. Helt utan socker, i alla fall strösocker. Det finns ju lite socker i kvargen och sedan i vaniljsockret som jag tog. Men det var ytterst lite. Och som vanligt blev det också ett glas C-vitamin, idag med smak av skogsbär. Mums! :)
 
Nu sitter jag på svenskalektion och den slutar 15.20. Därefter sticker jag till körskolan för att göra en pärm och sedan gå på teorilektion, visserligen en jag redan har gått på. Men det är alltid bra att friska upp minnet lite! Det är ju inte så att jag förstörs av det, heheh. 

Snacks

 
 
Var så extremt godissugen igår, men eftersom jag inte äter det så var jag tvungen att hitta på en annan lösning. Det slutade med att jag värmde hallon, tog två matskedar kvarg och sedan smulade jag ett digistivekex över. Inte speciellt svårt, utan väldigt enkelt och gott. Dessutom ganska sött också, så det var verkligen perfekt. :)

Dag 15 - Min facebook profilbild som fått flest likes.

 
 
Tagen för ett år sedan, på pricken faktiskt! Tittade igenom bilderna från "fotograferingen", vissa är väl helt okej. Men vissa ser för hemska ut. Usch. På gränsen till att denna bilden är hemsk, hehhe. Men i svartvitt är den fin! :)

Dag 14 - Olika citat som passar in på dig.

 
Jag kan ju börja med att säga: att hitta citat var helt omöjligt! Jag hittade verkligen ingenting, eller så är jag bara värdelös på att hitta? Anyway, därför får ni bara ett som passar in på mig, som pricken över i:et.

My new crush

Ja, vad ska man säga? Har i alla fall gått och blivit lite småkär i denna kille... ♥
(Citatet hittade jag på en bild på We♥it)

Dag 12 - Bästa låtarna just nu

Hela Miley's album, of course!
 
Sen också denna där Miley är featured. 
 
Och sen har jag även börjat gilla tre av MIKA's låtar. Men den som står högst upp är ändå denna:
 
Detta är nog de bästa låtarna just nu, sen så gillar jag ju även Black Skinhead, Real And True och I'm In Trouble.
 
Så underbart fin är hon! ♥
 
EDIT: Det ska givetvis vara Dag 13. Så går det när det är många dagar, man blandar ihop dem! ;)

(Vet att jag har varit lite frånvarande idag. Men det har berott på att vi var en sväng till Ullared, jag umgick med de som var hos oss och hade helt enkelt inte tid för datorn. Men imorgon ändras det, då kommer uppdateringen vara på topp igen!)

Gäster

Har just nu lite gäster hemma hos oss. Trevligttrevligt! Nyss käkat kräftsoppa och pappa ska snart börja med varmrätten, tror det blir någon typ av kött. Dessutom har jag och syser fixat äppelpaj som vi ska äta till efterrätt (alla utom jag, dvs, hehe). Kommer ta bilder som troligtvis kommer upp här, i alla fall matbilderna, hahah. 
Men eftersom jag inte har några bilder här, så får ni denna vine. Vet inte om det bara är jag, men tycker att den är extremt rolig! Vet inte hur mycket jag skrattar åt den egentligen. lättroad.nu. Kolla om och om på den, det är först då den blir rolig ;) Ville bara uppdatera läget och att ni inte skulle stå helt utan uppdatering här, kram på er!

Dag 12 - En vinterbild.

Jag har faktiskt inte så många vinterbilder, eftersom jag inte är speciellt aktiv med kameran under vintermånaderna. Dock tycker jag att vinterbilder är otroligt snyggt om man får till det rätt, men att gå ut, njaa. Här är i alla fall en enkel bild jag tog för ett år sedan när jag var påväg till ridningen :)

Breakfast

Två ostmackor med gurka, C-vitamin och kesella äpple&kanel med torrostade nötter.
 
Detta blev min frukost idag. Enkelt. Torrostade endast nötterna (pumpafrön, solrosfrön och pinjenötter) i fem minuter ungefär. Tillsatte lite kanel på dem och sedan toppade jag dem ovanför kesellan. Simpelt men jättegott! 
Nu ska jag ta och laga middag till mig, mamma och syster. Blir lika enkelt som detta (nästan), kycklingspett står på schemat! Kan det bli bättre? Tror inte det.

Dag 11 - Bästa minnet

Precis som i Dag 5 - När du var som lyckligast, så är det svårt att komma på ett bästa minne. Men ändå så är det lite lättare, för jag måste nog välja när jag var på Bieber. Det var sååå mäktigt! Tänk si så där 16000 pers, alla sjunger med i låtarna, alla skriker, adrenalinet som pumpar genom kroppen och lyckan man känner genom hela kroppen. Att få se en av världens största stjärna och en stor förebild för en, det är svårt att tro. När biljetterna släpptes, när jag hade fått två biljetter. DET var också himla svårt att förstå, lektionen efter kunde jag inte jobba någonting. Att jag ens skulle få biljetter kunde jag inte ens tänka på, med tanke på att dem blir slutsålda så fort. Nu har det gått nästan nio månader och jag har fortfarande svårt att tro att det faktiskt hände. 
Detta är nog mitt absolut bästa minne, men vem vet. Det kanske ändras snart? I vilket fall så kommer det i alla fall vara ett av mina bästa minnen! Har ni något speciellt minne som ni inte kommer glömma? :)
Ursäkta för bild i repris. Den enda som var hyfsat bra från konserten!

Kvarg & Kesella

Så nu äntligen har jag tagit och köpt kvarg som jag kan ha till frukost osv. Såg även denna smak på kesella och var ju tvungen att testa den också. Himla god, men föredrar faktiskt hallon. Dessutom är detta ett perfekt mellanmål tillsammans med lite torrostade nötter och hallon (då jag ääälskar det). Så nu har jag 500g kvarg som jag ska göra något med. Fast det blir tyvärr inte förrän nästa vecka. Har ni några nyttiga recept eller så som man kan göra med kvarg? :)

Dag 10 - Lista med frågor

1. Hur gammal är du om fem år?
- 21, 22 år
2. Hur lång är du?
- Ca 1,74.
3. Vilken är den senaste film du sett?
Monsters University!
4. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
- "Gjorde min dag när jag åkte till körskolan" - till Felicia
5. Vad är dagens planer?
- Gå till skolan och ha foto och matte, åka till stallet för att rida. Övningsköra, äta, ev. handla och sedan titta på något avsnitt när jag kommer hem. Kanske plugga också.
6. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
- Smsa.
7. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
- Skilda.
8. När såg du senast din mamma resp. pappa?
- Mamma, igår kväll. Pappa, för någon vecka sedan.
9. Vilken ögonfärg har du?
- Mörkblåa.
10. När vaknade du idag?
- När klockan ringde kvart i nio.
11. Vilken är din favoritplats?
- Ojdå, jag har många favoritplatser! Men jag gillar gymmet, danssalen, stallet, hemma, borta på Rossö, men hade jag haft råd så hade jag åkt till Brasilien flera gånger om, för där trivs jag som fisken i vattnet!
12. Vilken plats föredrar du minst?
- Detta var lite svårare, hmm. Men skulle nog säga någon mörk gränd eller skogen på kvällen. Där gillar jag inte att gå själv. Eller tandläkaren! Efter 2,5 år med kontroller, spänning av tandställning osv + flera tänder utdragna så trivs jag definitivt inte där.
13. Var tror du att du befinner dig om tio år?
- Fortfarande boende i Göteborg, egen lägenhet, fast jobb och dessutom ägare till en söt vovve. Har fortfarande kontakt med mina kompisar och skulle jag inte ha foto som jobb, så skulle jag jobba med det vid sidan av.
14. Vad skrämde dig som barn?
- Kommer inte ihåg. Men antar att det var monster under sängen, hehe.
15. Vem fick dig att skratta senast? 
- Hm.. Måste ha varit Emelie.
16. Är du för ung för att äga vinylskivor?
- Det tror jag inte, men det är nog inte många som gör det! 
17. Har du stationär dator eller bärbar?
- Bärbar.
18. Sover du med eller utan kläder?
- Utan.
19. Hur många kuddar har du i sängen?
- 4 riktiga kuddar och ett gosedjur som jag använder som kudde.
20. Hur många landskap har du bott i?
- Två.
21. Har du någon gång spytt på fyllan?
- Nepp, aldrig druckit!
22. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
- Beror på, men strumpor oftast.
23. Är du social?
- Nja, det kan man inte säga. Inte i början i alla fall.
24. Vilken är din favoritglass?
- Choklad, alltid.
25. Vad skulle du göra först om du vann en miljon?
- Köpa en utomlandsresa till mig, mamma och syster. Sedan skulle jag även köpa en resa till pappa och oss två.
26. Tycker du om kinamat?
- Ohja!
27. Tycker du om kaffe?
- Nja. Dricker bara kaffe latte på café.
28. Vad dricker du till frukost?
- Oftast vatten eller C-vitamin. 
29. Sover du på någon särskild sida?
- Somnar alltid på högersidan.
30. Tycker du om att mysa?
- Jadå.
31. Är du en beroendemänniska?
- Nja, det tror jag inte.
32. Känner du någon som fyller år samma dag som dig?
- Nepp.
33. Vill du ha barn?
- Kanske. 
34. Kan du några andra språk än svenska?
- Engelska och lite spanska.
35. Föredrar du havet eller pool?
- Beror på. I Sverige - Pool, utomlands - havet.
36. Vad spenderar du helst pengar på?
- Mat!
37. Vilket är det dyraste plagget/smycket du äger?
- Mitt Pandora-armband.
38. Vad är det senaste du stoppade in i munnen?
- Ett tuggummi.
39. Välj ett ärr på kroppen.
- Ett stort jag har på armen. Tack vare min bebishäst Cameron.
40. Vad har du för ringsignal?
- Human - Anton Ewald.
41. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten?
- Yes!
42. Vart togs profilbilden du har på din blogg?
- Röda Sten i Göteborg.
43. Kan du byta oljan på bilen?
- Yep.
44. Har du fått fortkörningsböter?
- Nej, som tur är.
45. Vilken är den senaste bok du läste?
- Inte läst klart, men håller på att läsa Revolt.
46. Prenumerar du på någon tidning?
- Ja, Frida.
47. Dansar du i bilen?
- Ibland.
48. Vad har du på dig just nu?
- Leggings från H&M, ARMY-tröja och svart linne. Bomberjacka, gympaskor och ryggsäck. Samma outfit som jag hade för ett tag sedan, bortsett från mössan :)
49. Vilken film kan du alla replikerna till?
- Kan inte alla repliker till någon film, men kan många till Harry Potter!
50. Vilken CDskiva ligger i din CDspelare just nu?
- Maskinen - Framgång och Efterfrågan.

Vad har hänt idag?

Har hunnit med sååå mycket idag känns det som. Hann göra god frukost imorse, vara i skolan och plugga, sticka till körskolan för att plugga teori, därefter gå på teorilektion, komma hem och käka och sedan åka till gymmet för att träna lite snabbt. Hann med uppvärmning och situps endast, men det kändes ändå bra! 
Uppvärmning: 10 min, 75 cal, 1km, speed 5.0.6.0 och incline 0.5-7.1.
Situps: Vanliga: 3x20st + 3x12st. Sida med medicinareboll 3x15st. 
Nu har jag precis ätit samma sak som jag åt imorse, kokoskakan. Bjöd min syster på det också och hon tyckte allt om det med! Så det är roligt. Ska titta på ett avsnitt av Bones innan jag hoppar in i duschen. För sedan blir det kvällen. Måste som sagt vända tillbaka dygnet, fast ytterst lite. Anyway, imorgon är det torsdag och eftersom idrotten är inställd så börjar jag 11.45. Jag klagar verkligen inte! Andra dagen och redan det här, så najs. Dessutom är det första ridlektionen, pepp! Längtar så. Dock slutar jag ju sent, vilket resulterar i - sen ankomst till stallet = mindre roligt. I alla fall, ska försöka prata med min mattelärare om att få gå lite tidigare på torsdagar, så får vi se hur det blir :) 
Ha en bra onsdagskväll så hörs vi imorgon!
 
Bild från förra veckan. Ser extremt arg ut, som om jag vill döda någon. Men lugn, det vill jag inte!

Dag 9 - Hur ser din framtid ut?

 
Inom de närmaste åren så kommer jag såklart ta studenten, vilket är redan nästa år. Jag kommer åka på någon form av resa, kanske bara till London för shopping eller liknande, tillsammans med några kompisar. Bara leva livet och njuta av att man äntligen gått ur skolan. Detta hoppas jag, eller vill, ska ske redan nästa år.
Sen kommer jag att skaffa något enkelt jobb uppe i Stockholm. Hyra en enkel lägenhet eller ett rum. Detta ska bara vara något år, då jag bara vill leva. Dessutom kommer jag, trots min ålder på ungefär 20-21 år, ta och dansa på SDA. Förhoppningsvis för någon dansare som jag gillar väldigt mycket. Så jag hoppas att de har någon form av "vuxenklass" (Usch vad hemskt det lät...) 
När jag har bott där ett tag så kommer jag flytta tillbaka till Göteborg för att bo här permantent. Skaffa ett jobb, helst fotograf, men annars så jobbar jag med det på sidan av. Jag sparar pengar, umgås med kompisar och har även skaffat en hund! Helst av rasen cockerspaniel, golden retriver eller dvärgschnauzer. Jag har förhoppningsvis träffat en kille som jag är lycklig med. Dessutom rider jag fortfarande, men precis som nu, endast som hobbyryttare. Jag tar fortfarande hopplektioner och har utvecklats något enormt. 
Dessutom har jag utvecklat mitt konsertfoto något enormt och om jag jobbar med en tidning, som kanske blir mitt första yrke, så får jag även komma backstage och se hur det går till där. Träffa bra och härliga kändisar och umgås med dem. 
Dessutom åker jag runt i både Sveriege och Europa för att utvecka mitt fotande. Eftersom jag bor ensam och inte har några barn så har jag pengar och kan göra (nästan) vad jag vill. 
 
Jag hoppas därför att min framtid är rolig, att jag lever i nuet och hoppas på det bästa. Är framåt och försöker skaffa kontakter, som jag kanske redan detta året börjar göra? Jag stressar inte fram någonting och tar det lite som det kommer. Förhoppningsvis flyter livet på och att jag inte har några särskilda problem med att skaffa jobb! :)
Min gamla lilla älskade kamera.

Breakfast 8/1-14

Kokoskaka med hallon, äpple med kanel och ostmacka med ost. 
 
Detta gjorde jag till frukost idag, med tanke på att jag hade sovmorgon. Måste säga att kakan (utan socker som alltid) var himla god!
Kakan innehåller kokos, havremjöl, bakpulver, yoghurt och litelite vaniljsocker. Var inne i ugnen i 10 minuter på 200 grader och hallonen värmde jag vid sidan av. La den på kakan och vek den, enkelt som bara den! Därefter strödde jag lite solrosfrön över den. Kokos och hallon är ju något av den godaste kombon jag vet! 

Todays workout 7/1-14

 
Lite sent inlägg, men whatever. Så här såg i alla fall dagens träningspass ut! Fokusering på armar och mage. Gjorde sammanlagt 188 situps, så kommer ha rejäl träningsvärk imorgon! Gjorde ju dessutom runt 60 situps igår också. Men nu ska vi inte klaga, kommer vara en härlig känsla. Äntligen igång med träningen igen.
Imorgon början skolan, som jag nämnt tidigare och jag är faktiskt pepp! Ska bli roligt att träffa alla igen och komma igång att göra något på vardagarna. Har endast en lektion imorgon och börjar dessutom kl 13.00. Så en fet frukost kommer göras. Efter skolan drar jag till körskolan för att plugga lite och sedan gymmet, I hope. Dessutom sticker jag förbi affären för att köpa kvarg till framtida frukostar. 
I alla fall, nu ska jag ta och sova. Trots sen sovmorgon, så måste jag vända tillbaka dygnet lite grann. Även om jag inte somnat så sent som många andra. Därför avslutar jag detta genom att säga God natt, sov gött och dröm sött!

Dag 8 - En annan favoritbild

 
Min andra favoritbild är denna bild på alla fåglar. Tycker att färgerna är så himla fina och sätter hur fåglarna flyger. Älskar hur fågelflocken (?) går från bredare till smalare och sen också hur flaggstångarna sticker upp mitt i bilden. Ursäkta mitt kritiska tänkande kring mina favoritbilder, men är man estet så är man! ;)

Breakfast

Två steka ägg, C-vitamin, kokosblandning med nötmix och hallon.

Kokosblandningen innhåller endast kokos, ca 1,5-2dl, och cremé fresh. Hade dock velat ha kvarg eller kesella, då cremé fresh är lite tjockare och syrligare. Det var dock inte äckligt, utan helt okej, men jag tror inte att jag kommer använda det igen.
I nötmixen ingår solrosfrön, pinjenötter och pumpafrön som först är torrostade och sedan hällde jag i lite honung för att få lite sötma. Vid sidan av la jag vanliga hasselnötter. 
Tycker överlag att denna kombo var god. Letade nyttiga frukostrecept på internet, men hittade inget där ingredienser jag hade hemma ingick. Så därför körde jag ett litet eget experiment. Kommer definitivt köra detta någon mer gång, men då med kvarg eller kesella! Nyttigt och bra och dessutom otroligt mättande då det innehöll både nötter och ägg. 
 
Förövrigt ska jag snart ta och göra mig i ordning och sedan börja med lunchen. Därefter sticker jag till körskolan för att göra några pärmar. Ikväll sticker jag antagligen till gymmet igen, måste börja få in vanan! Imorgon börjar skolan igen, men några har redan börjat idag. Är du någon av dem som gjort det? Hur farligt var det egentligen? Själv är jag ganska pepp på att börja igen! :)

Middag

Kycklingklubba, ris och currysås serverades idag under middagen tillsammans med tomat och lök sallad. Riktigt gott! Hade först tänkt att skippa riset, då jag kommer dra ner lite på kolhydraterna (ytterst lite), men det kunde jag tyvärr inte göra idag, då det inte fanns så mycket sallad. Men när det finns tillräckligt med sallad så ersätter jag kolhydraterna med det. Det gör jag alltid i skolan, så länge det inte är pasta, för det är riktigt gott.  
Detta var i alla fall en perfekt maträtt efter ett hårt pass på gymmet. Nu pluggar jag teori och det ska jag göra någon timme till. Inte det roligaste, men det måste göras :)
Åt ni något gott till middag idag? 

Workout 6/1

Stack iväg till gymmet idag med Emelie. Det var verkligen på tiden! Alldeles för lång tid sedan förra gången, fy på mig. Så nu ska vi ta och gymma tillsammans hela denna månaden innan hon byter gym. Så jag skulle gissa på att vi sticker iväg någon mer dag denna vecka. Förhoppningsvis går jag dit redan imorgon, men vi får helt enkelt se. Idag var det i alla fall ett gött pass! Körde igenom hela kroppen och även om det var ett bra tag sedan sist så drog jag ändå inte ner på vikterna alldeles för mycket. Efter gymmet stack vi till Willys och jag unnade mig en Celsius. Det var ett bra tag sedan jag drack en sådan. Men har man inte pengar så har man inte ;)
 
Nu väntar jag på mat och sedan blir det ett avsnitt av Bones innan jag sätter igång med körkortsteorin! Imorgon drar jag även till körskolan för att göra en eller två pärmar. Vill ju boka halkan så snart som möjligt så att jag kan ta körkortet när jag fyller år, vilket är mitt mål. Inte långt kvar alltså, endast 65 dagar!!

Dag 7 - Beskriv din skola.

Jadu, hur ska man beskriva min skola? Först och främst heter skolan Munkebäcksgymnasiet. Gymnasiet har flera olika inriktningar så som - estetik/media, samhäll/media, musik och språkintroduktion. Skolan är inte jättestor, tror att det går runt 500 elever på den. Skolan ligger precis i centrum vilket är jättebra! Men eftersom den inte är så jättestor så har den varken bamba(matsal) eller idrotthall. Man får därför gå till dem närliggande skolorna för att käka eller idrotta. 
Lärarna på skolan har stor erfarenhet i vad dem lär ut och ger därför en bra undervisning. Bortsett från några små undantag. Vad gäller studenter som gått ut och fått betyg vet jag inte hur det står till. Men jag gissar att alla som är studeimotiverande och gör sitt, i alla fall, yttersta går ut med godkända betyg. Dessutom är undervisningen varierande och man sitter inte bara och jobbar enskilt. Vad gäller de praktiska ämnena (som ingår i sam/med och est/med) så arbetar man väldigt mycket praktiskt och enskilda arbeten. Men även i dem teoretiska ämnena så är det varierande - grupparbete, enskilt, prov, inlämningar osvosv. Skolan är därför väldigt trevlig att gå i!
Sen finns det ju några nackdelar med skolan och det är väl luftsystemet. På vintern är det väldigt kallt och på sommaren är det väldigt varmt. Så detta är väl det ända som är en nackdel! Dock tror jag att det blivit lite bättre, men det återstår att se. 
Till sist, jag gillar min skola riktigt mycket och jag trivs som fisken i vattnet :)
Bild från google

2013 årsresumé IIII

Fotade outfitbilder i början av månaden. Och trots att det var oktober så kunde man ändå gå i hoodie och jeansväst. 
 
Blev 500kr fattigare (redan 2 oktober) då jag köpte min älskade jacka. Som är ett utav mina bästa köp!
 
Köpte dessutom min Noir-mössa och katten fick också ställa upp på bild.
 
Var kreativ när det gällde mat. Åt dessutom väldigt goda maträtter. Vågade också testa nya kombinationer (t.ex. Kiwi/kokos - som dock inte var så gott).
 
Fotade fler outfitbilder.
 
Pluggade dessutom körkortsteori.
 
 
Bakade nyttiga brownies.
 
Åt goda frukostar samtidigt som jag unnade mig en bakelse - trots mitt "godisförbud". Gjorde också goda fredagsmiddagar till mig och min syster.
 
Tog en fototur i stan med Emelie. Då headernbilden och bla. bilden nedanför fotades.
 
Fotade självporträtt, som är det bästa jag fotat hittills enligt mig själv.
 
Pluggade på Espresso House med Felicia.
 
Var i stan tillsammans med Louise för att se The Hungergames. Gick också över bron och som alltid så trodde jag att jag skulle dö.
 
Bakade dessutom en tårta för att mamma skulle godkänna den inför hennes "kalas".
 
Tog en fototur med Vera på stan för att fota till vårt projektarbete. Och denna parkeringsautomat blev en stor favorrit.
Åkte hem till pappa och fick äntligen äta havskräftor!
 
Överraskade mamma med frukost på sängen när hon fyllde år!
 
Lånade en extern blixt från skolan och testfotade genom att ta en bild i spegeln.
 
Var på Liseberg med skolan. Fotade och körde även femkamp där jag kom 3a. 
 
Var med Emelie hemma hos mig. Käkade godis, drack julmust och spelade kort...
 
... fotade även lite porträtt på oss två.
 
Hade kalas för mamma och tog därför en bild på vad jag hade på mig.
 
Hade även ytterligare en självporträtts-fotografering. Dock en väldigt snabb en.
 
Hade dansavslutning med bästa dansgruppen! 
 
Var utanför musikhjälpen och såg Anton och Oscar! Dök även upp på bild på Oscars instagram.
 
Bakade julgodis.
 
Var även på Liseberg med mamma och syster, där vi bla. käkade churros!
 
Var på bio och såg Believe.
 
Och så var det julafton.
 
Målade naglarna i grön gradient.
 
Och sedan var det dags för nyår och början på ett nytt år! 
 
Och det var 2013. Ett riktigt bra år med massa olika och roliga saker! Men nu är det nytt år och det innebär många fler möjligheter och jag är så pepp. Det kommer bli ett helt awesome år!

Dag 6 - En sommarbild

 
Trots att jag väldigt sällan är ute på havet, så tycker jag att denna bilden bara skriker sommar! Blå himmel, blått hav, värme och allt sånt. Älskar den och längtar så mycket tillbaks till sommaren! Vintern är inte riktigt min årstid..

Simba

foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 50mm f/1,8 simba
 
Fotade mitt kusinbarn igår och passade även på att fota deras katt som låg och sov. Och till skillnad från min egna, så brydde sig inte han speciellt mycket om kameran, trots att jag inte var så långt ifrån honom och att kameran lät. Här är i alla fall två bilder jag blev riktigt nöjd med! Älskar den andra och glädjen när jag äntligen fick kort på en gäsp! ;)

Dag 5 - När du var som lyckligast

 
Jag har inte just ett specifikt tillfälle då jag var som lyckligast! Men när jag var på Justins konsert, när min bror föddes och när jag såg Anton för första gången - det är några tillfällen då jag var riktigt lycklig! Det var verkligen gläjde och jag kunde inte sluta le. Det kan jag inte nu heller när jag tänker tillbaka på det! :)

Dag 4 - En favoritbild

 
Även om jag inte är jätteförtjust i State of Drama så är denna bild en stor favorit hos mig! Älskar kompostionen, färgerna, sättet han sitter/står och hur micken sticker ut från sidan. Stor favorit hos mig! 

2013 årsresumé III

 
Den andra juli åkte jag, bror och låtsasmamma från Falkenberg till Göteborg för att gå på Lisberg för att se Sean Banan. Har nog aldrig sett min bror så glad som han var då. Jisses, vad han dansade och sjöng med. Det var verkligen ren glädje!
 
Sen hände inte så mycket, grillade, köpte nyttigare mat osv. Men en kväll cyklade vi till Skrea Strand för att käka grillad kyckling. Samma dag så hade jag cyklat 7(!!) mil. Inräknat till och från Skrea också.
 
Några dagar senare åkte jag tillbaka till Göteborg. Träffade Felicia och shoppade en massa.
 
Lunchade även på stan med mamma och syster.
 
Och dessutom träffade jag Louise och vi tog en sväng i stan för att fota.
 
Sen var det dags att åka till Rossö, för då skulle jag börja jobba. 
 
Fotade massvis med solnedgångar under en period.
 
Dessutom var jag och såg Anton och Yohio i Grebbestad en dag när jag var ledig. 
 
Och trots att jag jobbade så hann jag även med en tur in till Strömstad.
 
 
Även om det hände väldigt mycket i julimånad (som jag nu är väldigt chockad över, trodde inte alls att det hände så mycket!). Så hände det betydligt mycket mer i augusti.
Månaden började med att vi åkte ut till Koster. 
 
Sen hände det inte så mycket mer - jobbade på fram till den 10oende. Och känslan när man åkte hem igen var helt underbar även om jag älskade att jobba där. Shoppade lite i början, sen var det dags för kulturkalaset. Där började det med att jag såg Hästpojken...
 
... och samma kväll såg jag även Movits!.
 
Dagen efter begav jag mig till Götaplatsen för att se Darin.
 
Och dagen efter det åkte jag till Liseberg med Felicia. 
 
Var även på Nickelodeondagenför att titta. Såg bl.a. Eddie Razaz.
 
Två dagar senare var det RixFm festival. Där såg jag bl.a. Anton, State of Drama, Oscar Zia och Loreen!
 
Senare under månaden tog jag en fotopromenad med Emelie i stan. 
 
Målade även naglarna med Caviar nails för första gången.
 
Glömde också säga att jag köpte min nya kamera i denna månad också. Men bilderna är så suddiga, så dem skippar vi att lägga upp.
 
 
Det hände så mycket i juli och augusti, så vad hände i september egentligen? Lika mycket eller var detta en lugn månad? Den var i alla fall lugnare, men visst hände det lite saker. Månaden började med att jag testade en ny fläta - en fyrkantig fiskbensfläta!
 
Var i Falkenberg och fotade lite. Åt dessutom en god frukost innan jag åkte till pappa.
 
Fotade även min bror.
 
Red bästa Treasure.
 
Var i Värmland och fotade mitt kusinbarn som vuxit ännu mer sedan jag såg honom i maj. Träffade även min moster, kusin och hennes pappas nya katt - lejonet Simba.
 
Var även i denna månad jag klippte lugg och slingade håret blont.
 
Kom hem och fotade Amelie till mitt fotoprojekt - många fina bilder blev det!
 
Fotade även självporträtt.
 
Var dessutom i Allum för att lyssna på Anton - där det även blev kramar! Åh, vad jag saknar.
 
Firade även pappa på världens bästa restaurang! Åt det godaste - tortellini gorgonzola med champinjoner och fläskfilé - mumma!
 
Mer än så hände inte dessa månader (skämt åsido). Visste att det var mycket som hände - men inte att det var så här mycket! Så detta blev ett långt inlägg - så grattis till dig som orkade läsa. Det är ju trots allt inte så mycket att läsa, utan mest bilder. :)

Today's

 
Såhär såg jag ut idag när jag stack ner på stan för att inhandla en julklapp och en paketlekenklapp. (Ja, jag ska fira ännu en minijulafton). Trots att jag egentligen inte är ett större fan av brun eyeliner så funkar det ändå ibland. Med lite svart ögonskugga ovanpå dvs. Nu halvligger jag i sängen, lyssnar på musik och spelar mobilspel. Ska strax titta färdigt på ett avsnitt Bones och sedan tror jag att det får vara dags att börja packa. Sticker nämligen till Värmland imorgon och stannar där till söndag! :)

Dag 3 - En låt som passar till ditt humör

Denna låt passar så bra till mitt humör just nu. Irriterar mig på allt och alla just nu och fuck you är väl ungefär det jag vill säga. Så fruktansvärt bra låt, som verkligen beskriver känslor. 

VW

 
Köpte denna dricka när jag var på stan senast. Har ju ett litet beroende för Vitamin Well, även om jag på senare tid inte haft pengar till att köpa. Tyvärr. Det är ju såå gott! Jag gissar att denna smaken är ny eftersom jag inte sett den i affären innan? I vilket fall, trodde inte att blandningen Päron/Ingefära skulle vara särskild god. Men eftersom jag gillar att testa nya saker, så köpte jag den och idag testade jag den. Och den var faktiskt förvånasvärt god! Försmaken smakade päron, medan eftersmaken låg mer åt ingefära-hållet. Vilket jag verkligen gillade! Dock är det ingen favorit, utan där kommer alltid Röd Grapefrukt och Svarta Vinbär ligga. Älskar dem. Om ni gillar dessa - vilken är er favorit? :)

Frågor om 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag jobbade i reception och talade engelska. Pratade med okända människor. Intervjuade även en okänd människa till ett skolprojekt. Gick på konsert helt själv. Åkte upp till Stockholm. Var i Globen. Testade ny mat. Ja, det finns mycket om jag gjorde som jag aldrig gjort förr!
Hur har ditt 2013 varit?
- Året har varit riktigt bra! Jag ångrar nästan ingenting och jag tycker att jag hann med riktigt mycket saker. Det finns nog ingenting jag skulle vilja ändra på.
Tror du att år 2014 kommer bli bättre?
- Ja det tror jag, eftersom jag blir myndig och har större frihet att röra mig. Får fler möjligheter osv. Dessutom har jag ännu mer saker inplanerade än vad jag hade detta året.
Höll du några av dina nyårslöften?
- Tror att jag endast hade som löfte att plugga i tid till prov, och det har jag väl hållt 50/50. 
Vilka länder besökte du?
- Inget tror jag. 
Var det något du saknade år 2012 som du önskade år 2013?
- Inte vad jag kommer ihåg. Men tror att jag det som inte hände 2012, hände 2013. 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
- 24/4, då jag såg Justin med mina egna ögon. 28/4, när jag såg Anton för första gången. 
Bästa minnet från året?
- Det måste nog ha varit resan till Stockholm för att se Justin! Men jag har så många minnen från detta året.
Vad var din största framgång?
- Att jag faktiskt vågade jobba i reception, trots att det gjorde ont i magen varje gång jag skulle ringa ett samtal eller prata engelska.
Största misstaget?
- Att jag inte gjorde fler spontana saker. Att vissa saker satte stopp för mig för att jag inte vågade göra det själv.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Ja, men endast lite feber.
Bästa köpet?
- Min Nikon d90, lätt!
Vad spenderade du mest pengar på?
- Det måste ha varit kameran. 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Antons konserter och ögonblicken då jag såg rakt in i hans ögon. Men också allt roligt jag har gjort med mina kompisar och familj.
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013?
- Begging med Anton. För det var den låten som fick mig att lägga märke till honom för första gången. Men också Fall Down med Will.I.Am och Miley Cyrus. Dessa två låtar eftersom det har gjort att jag börjat lyssna på två hel "nya" artister, att dessa har fått mig att göra lite mer spontana saker, typ som att åka på "roadtrip". T.ex. som nästa år, då jag ska upp till Stockholm (förhoppningsvis själv med en kompis), för att se Miley live! 
Vad du gladare eller ledsnare detta år?
- Jag var mycket gladare än vad jag var 2012!
Saknade du något 2013 som du vill ha nästa år?
- Spontaniteten. Göra mer saker utan att planera. Te.x. åka på roadtrip. (Som förövrigt kommer bli mycket lättare nu när jag kommer ta körkort)
Vad önskade du att du hade gjort mer?
- Vågat göra fler saker, som kanske inte alltid är så roligt. Eller rättare sagt, saker som skrämt mig.
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
- Suttit inne vid datorn.
Blev du kär i år?
- Nej, det kan man inte säga.
De bästa nya människorna du träffade?
- Träffade inte några nya människor. Men den ännu större kontakten jag fick med Felicia!
Vad gjorde du på din födelsedag?
- Jag var hemma, ledig från skolan. 
Finns det någonting som skulle gjort att året blivit ännu bättre?
- Att jag hade åkt till Stockholm en gång till, efter att jag hade jobbat.
Vad fick dig att må bra?
- Alla underbara människor jag umgåtts med, konserterna och känslan av att ha hittat sina egna stil (trots att det kostat en massa pengar, heheh)
Vad fick dig att må mindre bra?
- Ångesten innan jag skulle börja jobba under sommaren. Den känslan var inte rolig. Men glad att jag inte fick det jobbet 2012, då hade det nog varit ännu värre.
Vad vill du ska hända 2014?
- Att jag får det volontärjobbet jag ansökt om, att jag är spontan och hittar på roliga saker, att jag lever livet samtidigt som jag tänker lite på framtiden - gör ett ännu bättre jobb i skolan. Och att jag dessutom får ett jävligt bra år! 

Dag 2 - Dina/ditt husdjur

Just nu har jag en katt, vilket också är det enda djur jag någonsin har haft. Hon heter Selma, 4 år och vanlig bondkatt. Hon är världens goaste samtidigt som hon kan vara en riktig diva. Hon är dessutom som en extra lillasyster. Går och öppnar dörrar, irriterar en men samtidigt som hon älskar en. Min lilla älskling!