Inför 2015

De senaste två månaderna har varit lite si så där med bloggen, fotograferandet, träningen och kosten. Värre med de två förstnämnda än de två sistnämnda. Men nu börjar ett nytt år och jag kommer att börja ta tag i allting. Bloggen kommer bli bättre då jag kommer att bygga upp inspirationen vad gäller fotograferandet, kosten och träningen. På så sätt blir bloggen också bättre. Så därför tänkte jag förklara lite mer ingående för vardera punk vad som kommer att ske efter årsskiften (dvs. idag).
 
Bloggen
Kommer att ändra utseende lite smått, men först när jag har tid till att fixa det. Header och bakgrund ska bytas så att det blir en mer stilren blogg, inte för mycket "utsmyckning". Min tanke är då, än så länge, en enkel vit bakgrund med, förhoppningsvis, fler bilder i headern. Vad gäller inläggen så kommer dem bli mer rena och mer jag. Fler och bättre bilder. När det gäller mat så bättre bilder på det + eventuella recept, träningsinläggen ska bli ännu bättre med bl.a. tips. Men också vad jag har gjort under träningspasset, utvädering och om jag utvecklas.
 
Fotograferandet
Jag ska inte vara rädd att fotografera allting och heller inte i nya miljöer eller nya vinklar. Ska försöka ta med kameran lite överallt och då också fotografera. Träning ger färdighet. Jag ska fota mer självporträtt, porträtt, miljö etc. Variera innehållet helt enkelt. Finns inte så mycket mer att säga. Motivationen och inspirationen kommer komma snart, det känner jag på mig. Tack vare gymnasiearbetet!
 
Träningen
Kommer hålla mig till det jag har gjort den senaste månden - simning, gym, ridning och dans. Som det ser ut nu så kommer jag att simma en gång i veckan, ridning en till två dagar (beroende på om det är hopp/dressyrträning eller inte), gymmet två-tre gånger i veckan och dans en gång. Det kommer med andra ord bli fullt upp, och därför kommer det komma upp ungefär ett träningsinlägg per dag. 
 
Kosten
Kommer jag att ändra drastiskt. Allt socker kommer att försvinna (läsk, godis, kakor etc), det har blivit alldeles för mycket av det de senaste månaderna. Inte alls bra! Undantag vid speciella dagar, tex. födelsedag. En del kolhydrater kommer också försvinna, men bara en del då kolhydrater måste finnas till om man vill bygga muskler. Kolhydraterna kompletterar proteinet. Den vita pastan kommer istället att bytas ut mot fullkornspasta. Jag ska också äta mycket mer grönsaker och äta ordentliga mål samt sluta småäta. Proteinpulver kommer att bytas ut mot en måltid samt drickas efter/före/under ett gympass. Jag ska med andra ord variera kosten, hålla stenhård koll på vad jag äter och när och även sluta äta vissa saker. Min livsstil ska bli bättre.
 
Det kommer alltså hända mycket det kommande året och jag vill därför att ni hänger med. Det kommer gå lite segt i början, men så småningom kommer det att hända grejer! Så det är bara att hålla utkik. Jag är pepp, är ni?
 
En bild som inte har med inlägget att göra - men som är mysig. Fler, liknande, bilder kommer att dyka upp i januari! 

MH14

Det finns en vecka jag längtar till varje år och det är Musikhjälpen-veckan. Jag försöker att skänka pengar och jag har i alla fall gjort det de två senaste åren. Tyvärr inte i år, då min ekonomi inte tillåtit det. Vilket är väldigt synd då temat för i år är väldigt viktigt. Precis som tidigare år. För er som missat så har det handlat om HIV i år och kampen för att minska det. Var 15:e sekund är det någon som blir smittad och 4000 personer dör varje dag av sjukdomen. Just därför är detta ett så starkt, nödvändigt och allvarligt ämne som man ska ta och göra något åt. Att inte kunna skänka pengar gör mig ledsen. 
 
Nu är det endast ett dygn kvar innan MH14 är slut för i år igen, tråkigt nog. Jag vill att detta ska hålla längre än en vecka, så pass bra är detta och jag blir glad av det varje gång. Trots det så har jag inte lyssnat eller tittat på det så mycket detta år som jag önskat. Det är endast idag och igår som jag lyssnade på det flera timmar i sträck. Underhållande är bara förnamnet. Underhållande för en god gärning. 
 
De har även samlat in, snart, 17 miljoner kronor! Förra året blev slutsumman över 28 miljoner, så låt oss slå rekordet även i år. Tänk på hur många personer som mister livet varje dag i denna fruktansvärda sjukdomen. Endast 50 kronor hjälper en personer att fp bromsmedicin i en månad. 
 
Inte nog med det fantastiska budskapet och alla de intiativ MH har fått in - så har det spelats helt amazing musik. Både önskemusik och livesmusik. Speciellt Panda da Panda. Jag blir så glad av att så många artister, kända personer och vanliga personer som tar intiativ. Tack.