Diet & träning 31/3-13/4

Om två veckor så ska jag åka till London, vilket jag är sååå taggad för! Ska bli så himla roligt och har sett fram emot resan i flera månader nu, ihh. Samtidigt är jag lite nervös, t.ex. för flygningen då jag inte flygit på snart sex år. 
                                                                                                                                                                    
 
I alla fall, det var inte det jag skulle snacka om. Hehe. Jag hade som mål att gå ner ett x antal kilo innan denna resa, men eftersom jag inte varit aktiv med träningen eller haft ett ordentligt kostschema från januari till nu så ska jag därför testa att köra stenhårt på kosten fram tills den 14:e april. Såklart ska jag även träna! Jag ska gå på diet, men eftersom jag inte är så insatt i just vad som är bra osv. så ska jag testa dessa två veckor och se ifall jag kan få något enkelt och lätt svar innan jag åker iväg.
 
Jag ska därför köra en blanding mellan LCHF (Low carb, high fat) och VLCD (very low calorie diet). Jag vet lite om LCHF, då jag själv känner några som gått på det. Däremot vet jag inte alls hur VLCD är, men det är ju bara att testa, right? Det kommer dock bli en liten utmaning för mig då jag äter ganska mycket och ska jag dra ner på kalorierna så blir det allt en utamning för mig. Men det ska jag allt klara! 
 
Jag ska därför endast (försöka) äta detta under dessa två veckor, till att börja med dvs:
Proteiner - fisk, kött, fågel
Ägg
Grönsaker
Naturliga fetter
Mejeriprodukter
Nötter
Bär
Havregryn
Knäckebröd
 
Dock ska man helst inte äta de två sistnämnda om man går på LCHF, men eftersom jag anser att jag inte ska gå på dieten rakt av, så kommer jag käka det ändå. Jag kommer istället låta bli att äta: allt som innehåller socker, pasta, potatis, ris, bröd och frukt. Men banan kommer jag äta oavsett, då jag anser att det är det bästa att äta för mig. För frukt är ett måste för mig. 
 
Jag kommer äta tre ordentliga mål om dagen - frukost, lunch och middag. Plus två lite mindre mellanmål. Jag ska försöka att ha med mig knäckebröd och vatten till skolan varje dag för att ha det som mellanmål istället för att gå till affären och slösa pengar på celsius och naturgodis. Och skulle jag köpa något så får det bli nötter, då det innehåller bra fetter och är riktigt gott. Sparar dessutom pengar på det.
                                                                                                                                                                      
 
Om vi då ska prata träning också, så ska jag ta mig till gymmet tre dagar i veckan (måndag, onsdag och fredag). Utöver det har jag även dans och ridning och promenad till och från spårvagnen på morgonen. Och eftersom jag kommer att ha bilen en eller två gånger per vecka så blir det även några enkla cykelturer dit för att hämta bilen. All sådan motion räknas också, inte bara de man hårdtränar på. 
                                                                                                                                                                      
 
Om jag håller detta så tror jag, och hoppas, att jag kommer att se skillnad. Jag kommer att skriva ett träningsschema för vad jag kommer göra diverse dagar, som kommer att komma upp efter detta inlägg. Jag ska också försöka att skriva vad jag har ätit under dagen och vad det har innehållit. Att ta kort och visa vad jag har ätit vill jag också, men ibland blir det inte riktigt så, bortsett från frukosten då. Det är standard för mig att fota och visa upp då det är dagens viktigaste mål.
Inget mer sånt här på ett tag. Undantag när jag är i London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback