Svar

Fick denna kommentar på ett gammalt inlägg om alkohol och tänkte därför svara på den i ett inlägg då det kommer bli ganska långt och utförligt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din fråga/kommentar - på ett kristiskt, bra sätt eller på ett kritiskt, negativt sätt. Oavsett vad så ska jag försöka svara på den.
Jag tror faktiskt att ju äldre man blir så kan man hantera alkohol bättre. I alla fall i de flesta fall. Såklart finns det dem som inte alls kan hantera det oavsett hur gamla dem är. Men eftersom man blir äldre så blir man förhoppningsvis klokare och tar bättre ansvar. Så därför tror jag att man kan hantera alkohol bättre än vad en 13-15 åring kan göra. 
För som jag nämde i inlägget så blev det ju nästan att jag drack och detta p.g.a grupptryck. Jag var då 14 år gammal och jag har tagit mer ansvar sedan dess och jag tror själv att jag kommer kunna hantera det på ett bra sätt när jag blir 18, vilket är om ca fyra månader. När man är 13-15 år så är man fortfarande ett barn och då ska man inte hålla på med sånt. Det finns ju en anledning till att det är 18-års gräns på alkohol och tobak.
Men om jag återgår till det jag skrev tidigare om att det finns äldre som inte alls kan hantera alkohol, lika väl kan det finnas tonåringar som är mogna nog att ta ansvar och kan hantera det på ett bra sätt. Men överlag så tror jag faktiskt att man blir bättre på att hantera alkohol ju äldre man blir. 
 
Hoppas att du fick ett bra svar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback