Lite goa saker

Köpte lite goa saker idag när jag var inne i både Strömstad och lite utanför, vid en godisbutik (som jag var vid 1,5-2 veckor sedan). Men idag blev det även lite mer och inget av det innehåller socker, i alla fall inte i stora mängder. 
Kesella: Äter jag så ofta jag kan efter träning, men även till frukost ibland. Men det är mättande, nyttigt och gott. Det räcker gott och väl efter träning och som sagt jag köper det så ofta jag kan eftersom jag älskar att äta det. 
Frukt i mugg: Ja, vad ska man säga? Alla vet väl att frukt och bär är nyttigt. När jag såg denna på konsum så tvekade jag inte en sekund på att köpa det. Supergott, nyttigt och perfekt mellanmål. Behöver jag ens säga mer? 
Vitamin well: Denna innehåller mycket koffein för att bidra till ökad vakenhet. Den innehåller även mycket vitaminer, mineraler och andra nyttigheter som vår kropp behöver. Vitamin C, B3, B5 och B12 är de vitaminer som finns i denna för att hålla oss vakna. Det som är bra med VW är att de endast är sötade med fruktsocker.  (läst på: vitaminwell.se) Tummen upp för det! Och eftesom jag tycker att dessa drickor är så fruktansvärt goda, så tvekade jag inte en sekund på att köpa. Denna har smaken Svarta vinbär.Har fortfarande kvar en i kylen som jag köpte sist, smaken på den är citron/lime.
Celcius: Alla Celcius drycker innehåller koffein, ingefära, guarana, vitaminer och grönt te. Allt nyttigt som vi faktiskt behöver. Vitamin C och flera olika B-vitaminer är det som finns i dessa drycker, dock orkar jag inte dra upp alla fördelar med dem. Men bra för kroppen är dem i alla fall! Dessutom innehåller de inget socker utan endast, ytterst lite, sötningsmedel. I den jag köpte - cola - är sötningsmedel sista ingrediens. Därför är det ytterst lite i den. Tänk på det om ni tittar på ingredienser! Är socker något av de tre första så är det inte speciellt nyttiga. Sök då efter något där socker ligger på 5, 6 plats och neråt.
Choklad: Jag äter som sagt inget godis. Men denna hittade jag faktiskt i godisaffären på en hylla där det stod "inget socker". Tittade då på några andra innan denna, med dom innehöll bara massa sötningsmedel. Tur att vi gick ett varv till! För då såg jag denna och den innehåller inget socker eller sötningsmedel. Fruktos finns det visserligen, men det är fruktsocker och är därför mycket nyttigare. Dessa chokladkakor som fanns där är för dem med diabetiker. Men jag passade på att köpa en i alla fall, och den var faktiskt förvånandsvärt god!
Allévo: Ja, behöver jag ens skriva något? Dessa ska vara som en måltid. Och är därför väldigt mättande. Jag älskar att köpa såna här, speciellt om det är äcklig mat i skolan. Då är dessa perfekta. De innehåller knappt något socker. Egentligen ville jag inte ha någon laktosfri, men tyckte att smaken såg fruktansvärt god ut! Så var verkligen tvungen att köpa den. Mandlar och havssalt, mums!
Kändes lite frestande att skriva ett sånt här inlägg. Ska försöka bli lite bättre, göra fler research osv, men tycker ändå att det blev ett helt okej inlägg. Tycker ni att jag ska göra fler sådana här? I så fall - lämna en kommentar så att jag får veta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback