En frukost

Två surdegsbröd (mörkt) med ost och gruka, en nektarin och en skål med vaniljyoghurt, kanel och branflakes.
 
Detta var min frukost idag. Och det är ungefär så här min frukost kommer se ut hedanefter. Jag ska försöka äta mer mörkt bröd istället för vitt. Till en början kommer jag blanda, men mitt mål är att sluta äta vitt, ungefär innan jul. Jag absolut ÄLSKAR vitt bröd, speciellt vetekakor, därför det kanske kommer ta tid, heheh. Dessutom ska jag försöka få i mig en frukt - banan, äpple, nektarin, apelsin, vindruvor - you name it! Eftersom man ska få i sig 500g frukt och grönt varje dag, så är det ju lika bra att käka lite till frukost. Eller hur? 
Sen kommer vi till flingorna. Kanske inte tar yoghurt varje dag, funderar på att börja med fil också. Varierar även flingorna med müsli ibland. Dels för att müsli inte innehåller något socker, inte det vi har hemma i alla fall. Utan av någon konstig anledning så har flakes'n det? Så ska variera det också som sagt. Så klart kommer jag dricka något också, vatten eller juice. 
Håller jag mig till en bra frukost så tror jag att jag kommer klara mig längre. För i våras i skolan så blev jag så fruktansvärt hungrig innan lunch. Så nu hoppas jag att det blir bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback