Ridning - Renomee

Torsdag och det innebär ridning. Vilket, idag, var en befriesle med tanke på att jag varit hemma hela dagen (har gymnasiearbetsvecka så får välja om jag vill vara i skolan eller hemma. Och eftersom jag inte har något speciellt att göra i skolan, som t.ex. fota, så har jag valt att vara hemma ons-fre), vilket i sig har varit ganska långtråkigt. I alla fall idag. Så det var skönt att få komma ut och göra någon nytta, d.v.s rida. Samspelheten mellan häst och ryttare är oslagbart. Bästa känslan som finns.
 
I alla fall, fick söta Renomee och vi övade idag på skänkelvikningar. Gick överlag bra, men måste bli bättre på att sitta rakt i sadeln och inte vika mig till höger, som är min svaghet. Men hon kändes fin och galoppen var riktigt härlig! 
 
Min bror var även med idag för att han skulle få se hur det var i stallet, se alla hästarna och även vara med när jag skulle prata med min ridlärare. För nu ska han börja rida!! Är så himla glad. Så glad över att han går emot "normen" av att ridning är en tjejsport. Vilket det förövrigt inteär. 
Lukas och världens bästa häst Pantheon. Mina små underbaringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback