Ansiktsmasker

Jag har aldrig varit en person som har varit förtjust i ansiktsmasker. När folk har använt det eller liknande så har jag mest tänkt, "hur kan det vara bra för ansiktet?" eller "hjälper det verkligen?". Men efter att ha testat så måste jag erkänna att det gör stor skillnad för hyn. Min hy har verkligen förbättrats 10 gånger efter att jag har börjat använda det. 
 
Jag har tänkt att gå igenom min ansiktsrutin någon gång, men jag börjar med detta. Jag använder ansiktsmask varannan vecka ungefär (rekomendationen är dock 1-2 gånger i veckan) och det gör verkligen skillnad. Dessa två är mina favoriter för tillfället. Jag har en hat-kärlek för peel off maskar. De gör skillnad, men gör förbannat ont att dra bort. 
 
Den första masken (Nivea) innehåller två stycken maskar och dessa är till för att "förfina" ansiktet. Det är en genomskinlig mask som man lägger över hela ansiktet. Själv har jag till största delen den i T-zonen, där jag är som torrast. Sedan väntar man i en tjugo minuter (enligt förpackningen - 15min) och drar av den. Sköljer ansiktet och lägger en ansiktskräm. Hyn blir som en babyrumpa! Denna ligger på strax under 10:- på Gekås.
 
Den andra masken är den omtalade Blackhead killer. En svart ansiktsmask som man också lägger i hela ansiktet, men samma som den förra så lägger jag den bara i T-zonen för det är där jag har som flest pormaskar. Som den heter så ska den "döda" pormaskar, och det tycker jag att den gör. Men, "hålen", eller vad man ska säga, finns fortfarande kvar, tyvärr. Men likadant som den förra, så blir hyn som en babyrumpa! När man har lagt denna i ansiktet så väntar man i 30 min, enligt förpackningen. Jag väntar dock ungefär 40 min för att den ska torka helt. Därefter drar man bort den, sköljer av ansiktet och sedan tar man ansiktskräm. Denna ligger på runt 30:- på Grand Parfymeri (eller 120:-/5-pack på Gekås).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback