Utmaning: 50 dagar utan socker

Äntligen säger jag bara! Äntligen har jag fått en anledning till att sluta äta all onödigt socker (glass, godis, läsk, kakor etc). Det är ofta jag säger att jag ska sluta, men så dagen efter så köper jag något sött i alla fall. Men när denna utmaning dök upp på facebook-feedet så kände jag bara "nu eller aldrig". 
 
Så från och med i torsdags har jag inte ätit något onödigt socker. Dock tog jag vitt bröd samma dag, men jag ska framförallt sluta med kakor, läsk, godis, glass etc. Vitt bröd ska jag endast dra ner på - men även minska det också. Nu har det inte gått så många dagar än, men det känns bra ändå. Det borde det ju föra. I mean, för cirkus två år sedan klarade jag mig utan socker i hela sex månader. Sen smakade jag på julgodis och då sprack allt...
 
Hur som haver, med detta och börja gymma igen så tror jag att jag kommer känna mig mycket bättre. Jobb, träning och varierande och bra kost kommer kännas bra. Och det känns ännu bättre med tanke på att jag bara står/går på jobbet samt att jag nästan helt slutat med att åka hiss här hemma. Nu är det trappor som gäller!
 
Vaknade för cirkus en timme sedan och har nyss ätit frukost. Planen var att åka och gymma idag, men känner just nu bara ett stort fet nej. Sov halvbra i natt och sedan har jag större lust att åka till Red Bull Flugtag med mamma. Och då kanske jag hinner sova en liten stund innan jag åker iväg på jobb. Väntas nattpass 19-04. Känns helt okej förutom att min buss inte går förrän 05.11... Men att sitta på jobbet en stund och sedan promenera till sista möjliga hållplats sitter inte helt fel. Morgonmotion for the win!
 
 
 
Smoothiebowl när den är som bäst. Banan, mango, hallon och persika. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback