Pannkaksfrukost

 
 
 
För ett bra tag sedan, så ville jag lyxa till det lite till frukost. Gjorde därför vanliga pannkakor med en smoothiefyllning och toppade det med bär och banan! Riktigt gott och jag höll mig väldigt mätt under dagen. Tänkte därför dela med mig av detta recept. Väldigt enkelt och troligtvis det mest basic recept du kan göra.
 
Recept, pannkakor (ca 4 st):
1 dl vetemjöl
1 ägg
2 dl mjölk
1 krm salt
 
Gör så här: Blanda mjöl och salt. Tillsätt sedan 1 dl mjölk och vispa tills det inte finns några mjölklumpar. Tillsätt sedan resten av mjölken och ägget. Vispa till en len smet.
 
Recept, smoothie:
1 dl frysta hallon
0,5 dl frysta blåbär
0,5 dl havregryn
2 msk kokos
0,5 vaniljyoghurt (eller kvarg, hade dock inte det hemma just då)
 
Gör så här: Mixa ihop allting i en mixer tills det är en len smet. Jag fick lite klumpar i eftersom blendern inte riktigt klarar helt frysta bär. Vill du inte ha den iskall, så kan du värma bären lite snabbt i mikron. En halv minut max! 
 
Och sedan är det bara att servera. Du kan toppa med vad du vill efteråt. Jag valde banan, blåbär, hallon och lite kokos. 

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Mums!

2015-04-04 @ 19:10:27
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Vad det ser gott ut!

Svar: Det kan jag lova dig, det var verkligen riktigt gott! Somrigt med smoothiefyllningen och sen otroligt mättande. Värt att testa :)
Julia Möllgård

2015-04-04 @ 21:17:24
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Jolin Berg

Ser riktigt gott ut :)

Glad Påsk! ♥

Svar: Tack så mycket! Glad påsk på dig också :)
Julia Möllgård

2015-04-04 @ 22:07:41
URL: http://sluhusdjursagronom.blogg.se/
Postat av: hundragramkarlek.blogg.se

ser galet gott ut :) udda med smoothie i

Svar: Ja, det är lite udda! Men konsistensen blev lite som glass. Riktigt gott! :)
Julia Möllgård

2015-04-20 @ 18:01:57
URL: http://hundragramkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback