Street with grain

 
 
 
 
 
 
 
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + nikkor 35mm f/1,8G | göteborg
 
I onsdags så var fotoklassen iväg på studiebesök på Hasselbladsmuseét där vi skulle titta på Vivian Maiers bilder. Och därefter har vi fått en fotouppgift som heter "I Vivan Maiers anda", som helt enkelt går ut på att vi ska fota street photography och vara inspirerade av henne. Hon är en helt otrolig fotograf och jag är helt fast i hennes bilder! Ska försöka dra ut dit med någon kompis eller mamma och titta ytterliggare lite till. Så himla fascinerande och helt underbara bilder! 
 
Nu är förstås inte alla bilder här just street photography, men eftersom jag helst inte vill visa de bilder jag ska redovisa i skolan så får ni lite blandad kompott. De flesta bilderna är även i kvadradisk form då det är just hennes signatur, samt att alla bilder är svartvita. Bruset i bilderna är däremot firvilligt då jag kan tycka att det ger bilderna en gammal känsla. Anyways, färgbilder kommer, heh. Har ju helt glömt bort att jag har Mando Diao bilder att visa! Men de kommer upp inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback