Att rensa datorn

Jag är en sådan person som är extremt lat vad gäller att rensa datorn. I mitt fall - bilder. Men imorse rensade jag ut det sista i December 2013 mappen, som jag sedan förde över till min externa. Därefter raderade jag hela 2013 mappen, vilket var över 14 000 filer (!!!!!). Ska därför nu fortsätta att rensa bland mapparna från tidigare i år, dvs. Januari, Februari och eventuellt Mars. Föra över till den externa och därefter radera bilderna från datorn. Den är allt för seg och dessutom blir den förfärligt varm - eftersom den måste jobba mycket mer. Sen kan det ju även vara något annat fel där också, men det får vi se.
Det jag egentligen ville säga var: om du inte redan gör det, så rensa datorn lite då och då. Den mår bättre och slipper jobba så mycket. 
Men jag ska inte ljuga - jag själv är verkligen jättedålig på att rensa den. Tycker att det är svintråkigt att göra det och undviker därför det. Men nu har jag äntligen börjat få tummen ur och det känns mycket bättre. Har fortfarande lite över 10 000 bilder kvar, så det är bara att fortsätta rensa :) 
Mellan rensningarna så ska jag även fortsätta med att hitta bra bilder till "Gyllene snittet" och även plugga til LC:1 som jag har på ridningen imorgon. Därimellan blir det väl även lite Criminal Minds. Go onsdag ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback