Panda da Panda, del 1

 
 
 
 
 
 
 
 
 
foto: julia möllgård (jag) | utrustning: nikon d90 + tamron 70-300mm f/4-5,6 | panda da panda
 
Några bilder från Panda da Pandas konsert, fler kommer. Så, hur var denna konsert då? Den bästa av alla fyra jag gick på under kulturkalaset. Publiken var med redan från början. Alla dansade, sjöng med och kaosade (på ett bra sätt). Det var sån himla bra känlsa och så himla roligt att så många faktiskt var med. Inte alls så tråkiga och bara stod det, utan det var fullt ös. Panda själv gick in i sin egna bubbla och gjorde det han skulle samtidigt som han fick med publiken i det. Han har ju ett litet speciellt scennummer - men jag älskar det! Likaså resten av publiken. Panda är verkligen ensam om sin grej, så himla underbar verkligen. Rösten, musiken, texterna, hela han. Nej, detta var verkligen en superbra konsert! Och att vi kom nästan längst fram gör det ju inte sämre precis.
 
Jag tror faktiskt inte att jag har något negativt alls om detta. Kanske att vissa i publiken inte alls kan behärska sig. Knuffas och allt sånt. Men precis som alltid så får man ta det, det är trots allt ganska trångt längst fram. Sen var väl vissa inte allt för nyktra, vilket också är lite synd. Som tur var så var det inte så många som faktiskt var påverkade. Tack och lov. 
 
Detta var alltså en av de bästa konserter jag varit på (vad gäller gratiskonsertet, te.x. kulturkalaset där jag spenderat många år). På första plats kommer Maskinen, som jag såg för två år sedan på Götaplatsen. Andra plats Panda och tredje Movits!. Himla bra människor det där som levererar med en gång. Dem drar inte ut på att få med publiken utan kör igång med det så fort de kliver ut på scenen. Vilket jag tycker är väldigt viktigt. Och sen att publiken ger respons på det och inte heller väntar med att go all in. Utan faktiskt är med och "stöttar" artisten med en gång, vilket publiken har gjort under dessa tre tillfällen. 
 
Bilderna då, nja. Kunde blivit mycket bättre! Men kameran hade knappt något batteri och jag gjorde inga större ändringar i bilderna - därav blev väldigt många bilder alldeles för mörka. Men tacka Camera Raw. Räddaren i nöden. 

Kommentarer
Postat av: natalie

Vad bilderna blev! :)

2014-08-21 @ 14:28:13
URL: http://makeupxo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback