Ridning - Treasure

Ridning idag och jag hade finaste Treasure! Han är bara för underbar den hästen ♥ Vi red en sexhörning. Istället för volt, så skulle vi vända och bilda en sexhörning. Makes sense? Hahah. Dessutom måste jag tillägga att denna lektion är nog den bästa jag har gjort på evigheter! Allt gick verkligen hur bra som helst. Jag lyckades hålla en stadig kontakt i munnen, han gick i fin form nästan hela passet, lunkade på fint och lyssnade fint på mina hjälper. Någon gång då och då, tappade jag kontakten, men jag hittade den snabbt igen! Dessutom fick han lite speed ibland, men det löste jag med att göra en hel del halvhalter och därefter blev han riktigt fin igen. Tyvärr blev det ingen galopp idag, men det behöver man inte alltid göra. Och vad gör det när resten av lektionen var bra? 
Jag är verkligen supernöjd över denna lektionen! Kunde inte annat än le när jag gick därifrån. Jag hoppas att jag får honom även nästa vecka för att kunna jobba vidare på det vi hade idag. Skulle vara roligt eftersom vi troligen gör samma övning. Men vi får helt enkelt se hur det blir :) 
Bortsett från att det ser ut som jag gått upp 100 kg, så gillar jag bilden. Fina häst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback