Ridning - Cameron ♥

Dressyr stod det på dagens schema. Och jag hade min kung, Cameron. Det var lite blandat under lektionen. Ibland gick det bra och ibland gick det sämre. Tycker ändå att det överlag gick bra. Fick honom i fin form flera gånger, men tyvärr tappar jag honom flera gånger. Vet inte varför det alltid blir så med honom? Men det är bara att jobba på! 
Han gick även hyfsat i alla gångarter. Traven var bäst. Han var framåt och lyssnade på mina hjälper. Skritten är alltid lite seg och man fick pusha honom, men det gick bra ändå. Galoppen däremot var lite si så där. Ibland var den framåt och bra, men oftast var den väldig seg. Men det berodde mest på att han tänkte så mycket på de andra hästarna. Han är en väldigt osäker häst som verkligen måste lita på sin ryttare och han tycker inte speciellt mycket om de andra hästarna. I början lyssnade han väldigt mycket på mig, hade öronen framåt osv. Men sen började han tänka på de andra och stängde i princip av sig själv mot mina hjälper. 
Och om man sammanfattar lektionen så gick den helt okej. Övningen var också helt okej. Nu får vi ladda om till nästa vecka då vi ska hoppa! :) 
Min fina kung ♥
 
(Inlägget skulle komma upp igår, men hade inte fått bilderna förrens jag skulle sova. Så orkar därför inte ändra till då-tid, heheh.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback