Har du också svårt för att komma ut och träna?

Är du också en sån person som säger "nej jag gör det imorgon", "det är kallt ute, det är så jobbigt att gå ut", "jag är täppt i näsan, tränar jag så kommer det bli värre"? Då är du inte ensam. Jag var också så ett bra tag. Och jag kan fortfarande vara det. Men det är mycket bättre nu, än vad det var i våras. Gosh.. 
Men.. när det känns så här och man inte alls vill iväg - det är då du SKA iväg. För tänk själv vilken skön känsla man får efteråt. Att träna när man inte alls varit pepp är nog det som får en motiverad. Det gör även att du kommer komma iväg lättare. Men är det så att du fortfarande inte kommer iväg så ska du få några tips här:
 
♥ Belöna dig med något extra när du kommer hem. Ta något sött eller varför inte sätta på ett extra avsnitt av en serie du gillar?
♥ Ska du till gymmet, men ligger det för "långt" bort? Ta bussen då! Det viktigaste är att du kommer iväg.
♥ Tänk framåt! Är det något du vill ändra på dig själv? Få mer armmuskler? Gå ner i vikt? Eller nara träna för att må bra? Åk iväg, för inget kommer att ändras så länge du inte gör något åt saken.
♥ Orkar du inte gör ett hårt pass? Ta det lungt i så fall. Så länge du kommer iväg spelar det ingen roll hur eller vad du tränar.
♥ Visa att du är bättre än vad du var dagen innan! Det är oftast då det går bättre, när du verkligen vill se en skillnad. 
Och det viktigaste av allt: Träna det du tycker är roligt, för det är då det är lättare att komma iväg. Träna inget som du måste göra, det är oftast då träningen blir tråkig och jobbigare att komma iväg. 
 
Så vad väntar du på? Det är bara att komma ut och träna! Dessutom kommer du inte ångra dig för att du gick iväg på det där passet, var på gymmet en timme eller att du tog en springtur i skogen. Det du kommer ångra är att du inte gjorde det, för att det var trevligare att sitta hemma med en godisskål och titta på film. Jag lovar dig, det är betydligt mycket mer roligt att träna! :)
 
Inspo från weit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback