11/10 - Hoppträning, Cameron

Hoppträningen igår började lite segt under uppvärmningen. Han lyssnade inte helt och hållet på mina hjälper och tänkte mer på de andra hästarna. Men under galoppen lyssnade han mer och kunde reglera sin galopp, öka och sänka. Och det är ju ändå galoppen som är viktigast under hoppning. 
Övningen gick ut på att få hästen lydig. Kunna galoppera, bryta av till trav, travhoppa, hamna i galopp, bryta av till trav, skritt och sen halt. Det var första övningen. Och det gick riktigt bra. Han lyssnade bra på mina hjälper och det finns inget att anmärka på. 
Så såg de två första övningarna ut. Mellan de lila hindrena var det 6 normala galoppsprång, men vi skulle köra det på ungefär 7 galoppsprång. 
Och för ovanligheternas skulle och tack till mamma så blev det även en film. Blev tyvärr inget filmande de första övningarna, därför blev det endast slutet. Mamma min är inte lika teknisk som mig, och hittade inte riktigt hur hon skulle filma, hehe. Men jag gillar henne ändå! Och hoppas att ni uppskattar filmen också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback