Recept - Brownies

Ugn: 200 grader
 
Ingredienser:
1,5dl kesella (vanlig kvarg går också bra)
1dl mjölk
1 ägg
1,5dl havremjöl (hittar du inte det, så går det att mixa havrgryn till mjöl!)
1tsk bakpulver
0,5-1dl kakao
1dl sötning - i mitt fall honung, men en mosad banan, stevia eller liknande går också bra. Observera att stevia är sötningsmedel!
Och om du vill: 0,5dl kokosflingor, några matskedar jordnötssmör, vaniljpulver eller hackade nötter
 
Så här gör du:
1. Blanda alla torra ingredienser (mjöl, kakao, bakpulver, och det valfria) i en bunke. 
2. Rör därefter ner alla blöta ingredienser (ägg, mjölk, kesella, sötning).
3. Smöra och bröa en form. Du kan välja antingen ströbröd eller kokosflingor. Jag valde vanligt ströbröd. Häll därefter ner smeten i formen och ställ in i ugnen på 200 grader. Låt den stå inne i 15-20 min (hade min inne i ca 18min)
4. Låt svalna en stund innan du skär upp bitarna. Och servera därefter med varma hallon, eller annan frukt. Lite grädde skadar nog inte heller! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback