Hoppträning - Treasure

Idag fick jag inte min lilla älskling, tyvärr. Men jag fick fina Treasure istället! Var dock lite ovant att rida en häst som har lite mer spring i benen än vad min bebis har. Men det var riktigt roligt och jag tycker ändå att gick bra för att vara första gången jag hoppar honom. Något jag ska tänka på nästa gång jag har honom, som förhoppningsvis blir nästa hoppträning 31/5, att ha 100 gånger bättre balans i stigbyglarna. Men annnars är jag jättenöjd över träningen idag! Och det kommer säkert bli en ny favorithäst. MEN Cameron är alltid numer one ♥ Min lilla pluttis! 
En välidigt enkel skiss. 
Övning 1: Studs - kors och sedan ett rättuppstående. Efter det rak väg och sakta av. Inte svårare en så.
Övning 2: Hoppa det rätt uppstående och sedan hitta brytpunkten och hoppa ytterliggare ett rättuppstående. 
Sen fick även de andra hoppa studsen igen och avsluta med det rättuppstående. Dock gjorde inte jag det då min hopptränare inte tyckte att jag skulle göra det, pga att jag ska öva upp min balans, samt att jag inte kände att jag skulle klara av det. Men nästa gång så! 
 
Förövrigt var det väldigt roligt att vi var så många i gruppen, som jag är kompis med. Jocke och Elin fick lov att vara med i sista sekund typ. Annars var det jag, Caroline, Emma, Sofia samt Niklas och Erika (känner inte dem..) så det var roligt att det var så många med som jag känner. Vi alla känner ju varandra liksom. Skojsigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback