Dag 3 - Min favoritfilm

Jag har så otroligt många filmer som jag älskar och på senare tid har jag varit en filmnörd. Men om jag måste välja en film som är min favorit så är det nog Remember the Titans. Jag vet inte riktigt vad det är som gör den till min favoritfilm. Men den är riktigt riktigt bra. 
För er som inte vet vad den handlar om så kan jag kort sammanfatta den: Filmen är baserad på en verklig händelse som ägde rum i Virginia 1971. Där en skola som har ett amerikanskt fotbollslag som slår samman både svarta och vita. Under den tiden var rasdiskrimineringen fortfarande stor. Och man har även väldigt många fördomar... Vill du veta mer vad som händer? Se filmen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback