Cp-störd, mongolid, ADHD barn

De ord som står i rubriken, är ord jag egentligen hatar. Men som jag tyvärr har använt någon gång. Jag tycker att det är väldigt brutala ord. Trots allt är det folk som har detta som sjukdom, som inte kan hjälpa det. Det är fel att vi människor har missbrukat dessa ord så otroligt mycket. Och eftersom vi har gjort det, så tycker jag att det är jobbigt att prata om en människa som är "missbildad/cp osv", då jag tycker att jag själv är väldigt elak mot dessa personer. Men egentligen är jag ju inte det, eftersom det är ordet i sig som är missbrukat. Visserligen från det att människor som tycker dessa människor, som har ett handikapp, inte är värda någonting. Men dem är det, precis som alla andra. Alla männsiskor är ett folk, vi är alla lika mycket värda. Så är det bara. Jag tycker även otroligt synd om dessa människor som har en form av sjukdom (t.o.m. det var jobbigt att skriva), p.g.a. de kanske får höra. Jag kanske inte borde tycka synd om dem, eftersom de kanske gillar sitt liv ändå. Men jag gör det. Och även om använder några av dessa ord ibland när jag är riktigt sur på min syster, ångrar jag mig sjukt mycket efteråt. Och anledningen till att jag skrev detta inlägg var efter Lukas kalas, ska ej gå in på några detaljer då det är "privat", som jag anser det. 
Jag skulle kunna skriva så mycket mer och utveckla till väldigt många ord jag ogillar. Men jag ska faktiskt inte skriva mer än detta för annars blir det väldigt långt. Men jag hoppas faktiskt att man tänker till lite. Människor är människor oavsett kön, hudfärg, funktionshinder eller inte, sexuell läggning osv. Ta och acceptera alla och sluta använda fula ord som riktar sig till en viss "grupp" (you know what I mean) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback