World War Z

God morgon på er! 
Igår var det en ganska slapp dag, till en början. Men sen fick jag ett spontanryck och ville gå på bio. Så smsade min fina vän Louise och frågade om hon ville hänga med. Och det ville hon och vi bestämde oss för att se filmen - World War Z. En riktigt bra film även om jag inte gillar den typen av filmer. Filmer som man bara sitter och har ont i magen av, 2012 är en sån film. Men den var bra och jag rekomenderar den till er som gillar zombies!
Lite kort om filmen: En zombie film med andra ord. Världen "attackeras/tas över" av zombies och det går fort. Efter att man har blivit biten så tar det runt 11 sek innan man själv är en zombie. Gerry Lane (spelas av Brad Pitt) är en före detta FN-soldat (?) och han har fortfarande kvar lite kontakter därifrån. Han och hans familj tas om hand och sätts ute på en båt tillsammans med andra FN-arbetare och där ute är dem helt skyddade från dessa zombies. Tyvärr fanns det bara en anlending till att dom hamnde på den båten och det var för att Gerry skulle följa med och hitta något slags botemedel.... 

Se filmen så får du veta vad som händer! Och som sagt, filmen var riktigt bra så jag kan starkt rekomendera den. 
Bild lånad från google.

Nu däremot ska jag börja göra mig i ordning. Sedan ska jag möta upp Emelie och vi ska på stan en sväng och sedan ta och fika. Mysmys! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback