29/8 - Ridning

Idag var det ridning på schemat, det bästa på torsdagar. Hade min älskade bebis, åh vad jag har saknat honom! Det blev dressyr ute i terrängbanan, roligt - fram tills det började regna. Det gjorde inget så länge det duggade, men sen kom ju en riktig regnskur. Så då var det bara att rida tillbaka till stallet. Men lite mysigt var det allt att rida i regn. Hade ju dock fel tröja på mig - en tunn skjorta som blev genomskinlig så fort regnet kom. Men whatever.
Men lektionen överlag gick bra. Fick honom i fin form flera gånger, men tyvärr tappade jag honom. Måste träna på att ha mer stöd i munnen, vilket jag är ganska dålig på. Vill helst inte ha för mycket av någon konstig anledning. Men det ska jag försbättras på! Hade även bra fart på honom. Så jag är nöjd med denna lektionen! Förövrigt gjorde jag en väldigt fin (tror jag) framdelsvändning - synd bara att Ulrika inte såg :( heheh. 
Älskade häst - du är bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback