Min Stockholmsvistelse, dag 1

Dag 1, 24/4: Började med att jag gick upp vid 6.00. Väldigt tidigt för att vara mig, usch. Tog tåget vid 7.40 från Göteborgs central. Nervositeten och förväntningarna började komma sakta med säkert komma. Nu var det inte långt kvar innan jag skulle få se Justin Bieber live. 3 timmar senare anlände vi till Stockholms central. Förvånad över hur stort det faktiskt var. Visserligen hade jag ett hum om hur stort det skulle vara... La väskorna i ett säkerhetsskåp och fortsatte ut till stan. Gamla stan blev första stoppet och jag som tycker att Göteborg har gamla hus. Det var inget emot vad som fanns där! Dessutom var allt så väldigt litet, haha. Mysigt var det i alla fall! Efter ett tag gick vi vidare mot gallerian och tittade lite. Inget blev köpt men fick en liten överblick av vad som kunde tänkas finnas där. Tog sedan en lunch på ett Wok/Sushi ställe. Riktigt gott! Efter det blev det ännu mer stan. Drog till Stureplan, Norrmalstorg och många fler ställen. Runt 15.00 började vi dra oss mot gallerian och tågcentralen. Stannade till vid G Star Raw där en hel del ungdomar stod. Trodde först att JB var där, men det var det tyvärr inte. Istället var det Alfredo Flores och Kenny Hamilton, som jobbar med Justin. Blev lite lätt chockad men jisses vad coolt ändå. Dessutom vinkade Alfredo, så då blir man ju inte mindre glad. Hade därefter ett leende på läpparna. Drog vidare till centralen för att hämta väskorna och tog sedan både tunnelbana och tvärbana till hotellet. Checkade in och började göra mig iordning inför konsterten. Förväntningarna börjde bli ännu mer och drygt en halvtimme innan vi skulle gå och käka lite började jag skaka riktigt mycket inombords och jag kunde inte sitta still. 
En halvtimme innan förbandet, enligt "schema" skulle börja, gick vi till tvärbanan för att åka till Globen. Och inte nog med att jag redan var nervös, mer nervös blev jag när tvärbanan aldrig kom, pga. växelfel. Jag ville ju inte missa förbandet. Som tur var, var dem lite sena. Så jag missade ingenting! Nu började min förväntning stiga! Började dock bli lite yr och jag ångrade att jag inte käkade ordentligt när jag hade chansen. Blodsockerhalten sjönk som tusan och jag fick gå och köpa dricka och godis. Sakta men säkert började det bli bättre. I alla fall, en timme satt vi och väntade tills vår kära pojke skulle dyka upp.
Konserten - finns inga ord som beskriver det. Helt fantastiskt, underbart och helt över förväntningarna. Även om jag inte satt eller stod precis vid scenen så var han så fin! Sjukt underbar röst och åh. ♥ Finns inga ord som beskriver det. Även om jag så gärna vill förklara i ord hur konserten var så går det inte. Jag finner verkligen inga ord. Och säga att den var fantastisk - det räcker inte. Ni som var där, ni förstår nog vad jag menar. 
Tyvärr tog jag inga bilder under konserten. Hade endast digitalkamera som jag filmade med. Fick ju nämligen inte ta med sig systemkameran. Vilket jag blev väldigt ledsen för... Menmen, filmade gjorde jag! :)
Foto: Jag
Kamera: Nikon d3000 + Nikkor 18-55mm
Lite stadsmiljö! Och det jag fotat mest. Kommer komma några bilddelar så det är bara att hålla utkik! Dessutom kommer även ett inlägg med sakerna jag köpte dyka upp. Massvis med inlägg är också planerade, bla. Stockholm, dag 2. Kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback