Smoothie!

Något av det bästa som finns när man kommer hem från skolan är nog Smoothie! Tyvärr har jag inte druckit det på länge, så det var så sjukt gott idag! Därför tänkte jag dela med mig av mitt recept till er.
 
Ingrediensser:
ca: 2dl vaniljyoghurt + fruktyoghurt
ca: 1-1.5dl frysta bär, här använde jag hallon&blåbär
ca: 1tsk vaniljsocker + florsocker
ca: 1msk citron&fläderbärssaft
 
Gör så här:
Häll i yoghurten och de frysta bären i en mixer. Om du vill så kan du mixa ihop detta. Annars fortsätter du att hälla i flor-&vaniljsockret och saften. Mixa tills det inte finns några bitar kvar av bären. Häll sedan upp i ett stort glas och sedan är det bara att njuta
 
Enkelt ellerhur? Men det är otroligt gott, så det är värt att göra. Sedan är det upp till er vad ni vill ha i. Man kan ha i princip allting i - banan, annanas, vindruvor osvosv. Mixa till eran favorit! Puss och hoppas att ni provar detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback