Låttips!

Tänkte att jag kunde ta och tipsa om några bra låtar som jag brukar lyssna på. Både gamla, nya och lite mittemellan. Enjoy!
Den första är en låt som gott flitigt på radion, speciellt när jag har lyssnat, och det är sällan! Dessutom hamnade den på topp 1 på Diggilistan i P3 (en av de få kanalerna jag lyssnar på). Han sjunger i Takida och heter Robert Petterson. Men, detta är ingen Takida-låt, utan det är såklart Stiftelsen vi pratar om! Och låten skrivs såhär Vart jag än går. Har du inte lyssnat på den? Då har du missat något!
 
Detta är också en låt som spelats flitigt på radion. Men detta är i stället en tjej som sjunger. Hon låter lite som Veronica Maggio om du har hört henne utan att veta vem det är. Speciellt om du hör henne i all hastighet. Hennes förnamn stavas Linnea och efternamnet Henriksson. Och låten vi pratar om heter ju förstårs Lyckligare nu.
 
Tredje låten är en gammal goding från 80-talet (tror jag...) och den heter Born to be alive - Patrick Hernandexz. Lyssnade väldigt mycket på denna när jag jobbade hos pappa för ca 4 veckor sedan, och jag gillar svänget i den ! Det är en låt man kan dansa riktigt fult till och inte behöva bry sig helt enkelt. Jag diggar den! 
 
Denna låten får mig att tänka tillbaka några år i tiden då jag mest satt och tittade på MTV mest hela dagarna. Jag tyckte låten var ganska kass och då ska man inte prata om vad jag tyckte om artisten! Men igår, under engelskan så satt jag och Elin och pratade lite, hon började nynna på Hollaback gril - Gwen Stefani, jag sökte upp den på Spotify och fick syn på Mika. Just den artisten jag tyckte var lite smått konstig för några år sedan. Men OJ vilka minnen som dök upp, därför måste jag ju bara delade med mig av hans ena låt Lollipop. Men naturligtvis ska ni också lyssna på Grace Kelly och We are gold.
 
 
Och den sista låten jag tänker tipsa om jag brukar lyssna på är väl något som kanske har gått på radion? Jag vet inte riktigt, brukar inte lyssna på radio så ofta längre. Låten är sjukt bra, enligt mig, men dock väldigt misstolkande. Då kanske ni kan gissa vilken grupp jag syftar på? RÄTT! Såklart att det är Ansiktet. Deras senaste hit För stor är det jag ska tipsa om. Jag tycker om alla deras låtar, men som sagt, de är väldigt misstolkande. Men vad gör det? Låten är bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback