Olika sminkningar

En blå sminkning och en lila&blå. Lite fler stenar än vad de andra sminkningarna kommer innehålla.
En rosa och en helt vanlig lila. Som sagt, färre stenar på dessa och de som kommer nedan.
Grön och en med rött, gult och orange.

Vi har studiofotografering i skolan och har haft det nu de senaste veckorna. Dock har inte jag haft tid förren nu på torsdag, hade egentligen redan nu på måndag, men då var studion fullbokad så vi fick fota på torsdag istället! Min syster får då följa med och modella lite. Och i och med detta så vill jag ha en rolig, lite mer dramatisk sminkning som gör porträttet lite mer livat. Uppgiften kallas personligt porträtt. Och jag vill alltså inte att min syster bara ska stå rakt upp och ned, utan att det får vara lite färg, lite roligare helt enkelt.
Så jag har idag testat på lite olika färg"kombinationer" samt att lägga till stenar. Jag blev nöjd med alla och har därför lite svårt att välja vilken kombination hon ska få på torsdag. Såklart kan man ändra hur stenarna ska sitta och även vilken färg. Så tänkte höra med er vilken ni gillar bäst? Är det någon färg ni gillar speciellt mycket men att inte stenarna passar? Eller någon där stenarna ser mycket bättre ut men att färgen inte passar? Skulle vara roligt att höra era åsikter ang. detta! Och min syster är, precis som jag, blåögd. Lite ljusare dock. 
Och såklart kommer hon ha mascara på sig också, men eftersom min börjar ta slut och jag inte har råd med en ny denna månad, så får jag vara sparsam. 
 
Jag kanske är den enda i fotogruppen som tar denna uppgift väldigt seriöst, men jag har länge velat fota i studio och har haft en hel del tankar kring hur jag vill att det ska se ut. Just därför har jag tänkt extra mycket på hur hon ska se ut. Men jag tycker att det ska bli väääldigt roligt och jag hoppas på bra resultat!
 
Dessutom kommer jag ta med mig min egna kamera denna dagen, förhoppningvis kanske jag ska säga. Och då ska jag försöka filma under tiden jag sminkar henne. Skulle det vara något? Och blir det inte så, skulle ni önska en sminkvideo där jag filmar mig själv hemma? :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback