Mitt mål med träning & kost

 
I detta inlägg, hade jag tänkt skriva ner mina mål angående träningen och kanske lite med kosten. Annars tar jag det i ett annat inlägg. Men eftersom jag har flera mål så tänkte jag att det kunde vara roligt att följa med på min resa och se min utveckling. Och därför kan det ju också vara roligt att veta vad jag har för mål, right?
 
Mitt mål med träning: När det gäller att "förlora" något från min kropp, så är mitt mål att gå ner 5-7kg - minst. Tappa runt 10cm från midjan. Kanske 3cm från låren. Det är ungefär det som jag vill förlora från min kropp. Sen finns det ju saker jag vill "tillägga", om man kan säga det. Och det är ju då att skaffa lite fastare ben, rumpa och mer armmuskler. Inte så att jag blir biffig, hehe, utan mer att jag ska få lite finare kropp. Sen skulle jag gärna vilja skaffa lite magrutor/magmuskler också. Men det är inte något jag fokuserar på just nu.
Mitt mål är då att jag vill tappa några kilo, bygga upp muskler och helt enkelt få en fastare kropp.
 
Vad ska jag göra för att uppnå detta? Ja, först och främst ska jag ju träna regelbundet. 3-4dagar i veckan på gym, varav 3 dagar innehåller cardio. Sedan dansar jag 1 gång i veckan och ridning 1-2 gånger, beroende på om det är hoppträning eller inte. Jag ska också hellre gå till spårvagnen, på morgonen istället för att ta bussen en hållplats som jag brukade göra. Och vice versa. Och detta kanske inte påverkar ens kropp jättemycket, men den vardagliga motionen är jag ute efter här. Som gör att man mår bättre i framtiden. 
Dessutom ska jag hålla mig till en sund kost. Som ni redan vet, så ska jag inte käka socker - vilket jag inte heller gör, sen ska jag äta så mycket grönsaker och frukt som det bara går. Helst en tredje del sallad till lunch och liknande till middag. 
Och sist men inte minst - pusha mig själv. Verkligen vilja se en utveckling och förändring.
 
Hur ska jag göra för att hålla motivationen uppe? Enkelt. Pusha mig själv. Visa att jag är bättre än jag var dagen innan. Tänka framåt helt enkelt. Vill jag uppnå mina mål så måste jag träna, det kommer inte till en som ett brev på posten, tyvärr. Dessutom är det enklare att hålla motivationen upp så länge man gör något man gillar och som inspirerar en.
 
Några tips till dig som har svårt att hålla motivationen uppe/svårt att komma ut och träna men vill se förändring:
♥ Hitta fina inspirationsbilder på We♥it eller Tumblr. 
♥ Sätt upp mål för dig själv. T.ex. 15 december så vill jag se en förändring och det ska vara -1kg. Eller, om en vecka ska jag kunna lyfta 15kg tyngre/springa 5km på 14 minuter istället för 15. 
♥ Utmana dig själv! Visa att du klarar springa lite längre, att du orkar lite fler kilo eller att du orkar göra lite fler situps.
♥ Pusha dig själv. Visa att du är bättre än vad du var igår.
♥ Ha någon som kan hjälpa dig med träningen - kompis/familjemedlem.
Från we♥it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback